Om man tröttnat på vanlig ekparkett och är ute efter något annat ex. mörkare golv, vitt golv kanske eller rökfärgad ekparkett.

Är det dumt att chansa med något som ser snyggt ut i affären men som blir halvlyckat när det väl ligger på golvet?

Vad för prisvärda alternativ finns det?
Golvet ska läggas på en övervåning med vanliga fönster i alla rum. Mestadels vita väggar. Djur och barn kommer att vistas där...

Råd och rön någon?
 
Jag har lagt in ett vitlackerat ask golv, från golvpoolen i malmö, ser otroligt bra ut och är hållbart!
 
vad kostar ett sådant per kvm?
 
Det är ett 14mm omslipbart golv och om jag minns rätt kostade det 329krm2.
 
Tror dom säljer sånt på Hornbach eller Bauhaus för 299:- i Göteborg.
 
Det är vitlackad ek som de säljer.
De har även ask men den är dyrare där tror den låg på 500lappen.

Detta är dock priserna från Hornbach Arlöv, priser varierar ju.
 
Jag skulle aldrig byta ut ett riktigt parkettgolv. Hellre piffa upp rummet med ngt annat, t ex annan färg än vitt i taket, på lister och foder.
 
Dzollero skrev:
Det är vitlackad ek som de säljer.
De har även ask men den är dyrare där tror den låg på 500lappen.

Detta är dock priserna från Hornbach Arlöv, priser varierar ju.
Vitoljad ask är det. 299:-/m2
 
Kurtivan skrev:
Jag skulle aldrig byta ut ett riktigt parkettgolv. Hellre piffa upp rummet med ngt annat, t ex annan färg än vitt i taket, på lister och foder.
det är en nyinredd övervåning som ska få sitt första parkettgolv. nybygge dvs...
 
5.2 racing skrev:
Vitoljad ask är det. 299:-/m2
Afan, det va ju bra pris, Har du sett ifall de har lackad också?
 
Glöm vitoljat om du har djur som fäller hår. I förra lägenheten hade vi vitoljad ekparkett och hund/katt och det är ingen toppenkombination om man nu inte gillar att se hår på golvet :)
Flyttade just till en villa där det ligger korkplattor. Lovar att ingen skulle se om man spydde på golvet :) Praktiskt men fantastiskt fult.
 
Jag hade kollat schyssta skeppsgolv. Eller ett härligt massisvt ek- eller furugolv.
Jag är personligen väldigt trött på valnöt... It's everywhere.

Jeppeknaster, jag hade ett sådant golv innan- såg aldrig rent ut, aldrig skitigt. Jag hade tom ett stort hål i det efter en tappad slagborr som var igång :eek: men det var omöjligt att se vart det var utan att känna med foten. Det var faktiskt för ****ligt. Kan man ha tyckt att det var snyggt någon gång?
 
Vi håller just på att kolla in Forbos Marmoleum till vårt kök, men tycker att några av bilderna på sådant golv i andra rum faktiskt också är rätt coolt. Antingen gillar man det eller så hatar man det skulle jag tro. Det är i alla fall antagligen rätt enkelt att lägga, lätt att sköta och definitivt inte ekparkett.
 
efter lite fundering så tror jag att jag lutar åt det vitlackerade askgolvet. nu är bara frågan var jag hittar ett sådant till ett vettigt pris.. gärna max 300kr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.