Hej!
Är det nån som byggt en egen lösning med FH på en brantare tomt?
Vi har en skiss som vi "frågar runt" hos olika leverantörer med.
Det blir ett etage hus för oss.
Nån som har några inspirations bilder att bjuda på?!
Vore spännande att se hur ni har tänkt!
 
Hej.
Vi har byggt FH Spoven på en sluttande tomt så vi valde att göra källare också.
Kolla min blogg http://alskoglund.blogspot.com/ så kanske du blir lite klokare.
Lycka till med huset!
 
Hej!

Vi har kikat på Er blogg MASSOR och är helt inne på ett Spoven sedan länge. Vi ska bygga i Sörmland och har en tomt som iof är helt plan men för oss räcker Spoven i grundutförandet.

Vi undrar så mycket frågor som t e x:
- Hur mycket har Ert hus kostat och hur mycket har ni gjort själva?

Fiskarheden har en slags stege där man kan välja olika alternativ och eget arbete?
Är svårt att hinna göra så mycket själva eftersom båda jobbar heltid med 2 barn osv...
Så det lutar åt att köpa in en hel del på entreprenad. Nu har ju jag ganska många kontakter i branschen då jag själv är projektledare på ett installationsföretag (Ventilation och styr) så jag hoppas kunna få bra priser ;)

Vi hoppas att ni kan ge oss en hint om hur det kostnadsmässigt sett ut för er?
 
Tack för bilder! Ser ut som ett riktigt drömläge för ett sådant hus!
=)
 
Steff76:
Hej,
Nu får jag dåligt samvete, jag som har varit så dålig på att uppdatera bloggen på sistone. Ska skärpa mig.

Från början skulle vi ha total entrepenad från FH men under tidens gång så ändrade vi oss. Det blev i alla fall stomresning, tätt, ytterpanel och taktegel, innerväggar med gips på en sida. Vad vi exakt betalade för det kommer jag inte ihåg just nu, vad vi tjänade på att göra resten själva har vi inte räknat ut.

En kompis till oss som är snickare kollade priserna på de olika åtagandena och tyckte att FH höll väldigt bra priser.
Vår slutnota hamnar nånstans runt 3,5 milj (läskigt)
Har ni beställt ert hus?
Vet inte vart ni ska bygga men om ni finns i närheten av oss och vill komma och kika så är ni välkommna.
Vi har byggt i Norrtälje Kommun i Uppland.
 
Hej!
Vi ska bygga i Katrineholms Kommun (Sörmland). Om vi nu ska bygga vill säga...?
Vi vill så himla mycket men vi vet inte om vi orkar ;)

Det är så mycket att tänka på och så... Att köpa på totalentreprenad är uteslutet eftersom det då blir ännu dyrare. Vissa moment kan vi tänka oss att göra själva. Men det får inte bli ett evighetsgöra att få klart liksom. Vi har nyligen avslutat en genomgripande renovering av vårt nuvarande hus så vi är lagom mättade på byggdamm :D

Får man fråga lite mer ang era kostnader :cool:

I de 3.5 milj...

* Vad har ni för värmesystem?
* Ingår garage i detta?
* Ingår tomt och anslutningsavg... och med hur mycket?
* Vad kostade husleveransen från FH?

Vi behöver samla in så mycket verklighetsbaserade priser som möjligt för att känna oss trygga om vi ska genomföra detta :surprised:
Vi bara älskar Spoven!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.