Någon som vet vad för märke det är på Byggmax parkettgolv?
Och hur kvaliteten är på golven.
 
Finns flera inlägg om detta i forumet och vad jag såg var det många nöjda köpare. Vet inte om det var samma märke som dom säljer nu dock.
 
Barlinek har det varit tidigare iaf och vi har lagt sådana och är väldigt belåtna.
 
Vi lade in byggmax parkettgolv i vår bostadsrätt när vi renoverade den och var riktigt nöjda med golven. Helt annan känsla än de tarkettgolv som vi har i vårt nybyggda hus idag.
 
Barlinek 3stavs ek i sovrummet, inte alls dumt, skulle lätt tänka mig lägga det i fler rum.
 
Det är Barlinek som är leverantör av Parkett-golv och det är en av europas största tillverkare och större än de märken vi känner som "kvalitet" här i Sverige. BYGGmax är en stor kund och kan därför pressa priserna på parkett av mycket bra kvalitet så du behöver inte vara rädd för att köpa deras parkett. Köper du långplank så kan det vara lättare att vara två när man lägger golvet för att kunna klicka i dem då de blir ganska tunga och glöm inte läggningssättet och en liten slägga. Vanlig hammare är på gränsen för att få ihop det.

En tips är dock att som med alla "finish"-material så är det montör som ansvarar för kontroll innan montering så kontrollera varje golvplank innan ni lägger det så ser man direkt om det är något som inte stämmer med den och man slipper upptäcka det när man lagt färdigt golvet =)

Lycka till!
 
Slägga? Det behövdes inte när jag la Barlineks golv. En vanlig hammare och ganska lätt knackande fungerade bra.
 
Helt OK golv men slägga rekommenderas, de går inte lätt ihop.
 
Håller med. Slår man ihop kortsidorna så får man banka på ordentligt. Men resultatet blir mycket bra. snart två år sedan jag la in i sovrummet och det ser fortfarande nytt ut.

Editerat: Kan ju läggas på två sätt. Antingen planka för planka och slå ihop kortändarna eller lägga hela raden för sig innan man lyfter in raden på plats.
 
Redigerat:
Jag la slog ihop raderna först och la på plats sen. Använde ett mothåll i form av en bit kraftig planka som låg mot en dörrkarm. Det krävdes inte så mycket bankande för att få ihop kortsidorna.
 
Vi har lagt 120kvm av byggmax 14mm oljad ask och vi har golvvärme under och har efter två år fått lammelsläpp på många ställen. De enda rummen som klarat sig är minsta sov och klädkammaren. Fast under sommaren så syns inte släppen men under vintern när det är som torrast så kan man nästa ta i kanten på lamellerna och se under.
Det är många småfel på plankorna också så kolla dem noga innan ni lägger dem. Vi har fått reklamera 23st plank.
De ser fina ut men kvaliten lite si och så. Frågan är hur de ser ut om några år.
När vi var i Polen och tittade på golv så rekomendera de kärs och sa att de var mycket bättre än deras egna barlineck.

Häls Niclas
 
  • Gilla
garo giragossian
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.