Hej

Vi har nu bestämt oss för att bila ur källaren och isolera.

Vad kostar det ca att lägga in vattenburen golvvärme? Alla som kommer och lämnar offerter säger olika priser....(galen skillnad).

Det alla även säger att man får själv provtrycka golvet??? Vad menas med det? Vad kostar det?

TACK
 
vad betyder att de ska provtryckas?

kostnad?
 
Provtrycka betyder att man täthetsprovar slingan i golvet.
 
ok tack

Problemet är att de som vi funderar på att ta in för jobbet inte vill provtrycka golvvärmen (vattenburen) utan vill att vi tar in ngn annan vvs för det jobbet?:confused:

För mig låter det märkligt? Är det jag som är för orolig eller borde de inte kunna göra det själva?
 
Är dom seriösa bör dom göra det !! Annars är de bara att koppla till med kranvattentryck,mätare och en avstängning! ställ vattentrycket på en 3-4 bar å låt det stå i 2 tim men då med en avstängning mellan kran och värmeslingan typ ballofix då ser man om trycket sjunker.Tänk på ev temperatur ändringar då trycket kan stiga eller sjunka.
 
Buffar tråden...
Är det någon som kan ge mej den fungerande länken till:
http://www.byggahus.se/forum/vaerme-.../www.uponor.se
Jag kommer inte vidare på ovanstående länk och behöver kunna räkna ut åtgången på material.
Tack på förhand // Mixar´n
 
Om du vill slippa göra specen själv så kan du mejla eller faxa in din skiss till LK Systems (www.lksystems.se) så gör de en spec. till dig som du kan sedan kan handla hos Rinkaby. Då slipper du riskera att det blir fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.