Hej,

försöker få klarhet i om det faller inom ramen för rotavdraget att sanera och demontera den gamla oljetanken. Är det någon som kan ge svar på det?

Är det så så är det ytterligare som talar för att det inte är värt att ta itu med det jobbet själv.

mvh
 
Är också intresserad av om ROT avdrag gäller för detta. Det känns nämligen som ett mindre party jobb.
Har dock läst en del annonser på blocket om rivning och att rot-avdrag gäller. Men man vet ju aldrig hur seriösa de som annonserar är. Skall försöka lägga lite energi på detta snart. Så man blir av med tanken.
 
Är det värt pappersarbetet ? Här i krokarna åker det runt en äldre herre och plockar ut tankarna för 1800:- Eventuell olja tankar han lastbilen med.
 
Leker själv med tanken att börja i den branschen..
 
frågan är ju om denna äldre herre har f-skattsedel och ansvarsförsäkring. En av poängerna med att låta nån göra jobbet är ju att om nått går fel så har de försäkring som täcker.

Visst förmodligen inte så stor risk att nått händer. Men om det gör det är det ju mindre party.
 
Jodå, han var på den vita sidan, men hade nog inga höga omkostnade , eller nystartad firma med miljonvinstdrömmar, och så pratar vi småstad/landsbygd..;)
När han var på samma gata och jobbade, i samband med fjärrvärmeutbyggnad, så hann han med två tankar om dagen när det flöt på..
 
Redigerat:
Som yrkesverksam i branschen känner jag mig tvingad att göra ett inlägg för att försvara mina priser som är nästan det dubbla mot ovanstående. Med 4000 tankar i ryggen så har jag ett hum om hur siffrorna ser ut.

Först försvinner momsen, då har han 1440:- kvar.
Förbrukningsmaterial (sågblad, nibblerstansar, handskar, absolenter, trasor mm. MINST 400:-.
Slitage på maskiner o verktyg 100:-
Lastbil/släp, säg att det är värt kanske 300:-
Deponering av absolenter/spillolja/plåt (allt går inte att tanka bilen med) och plåten får man inget betalt för i dagsläget. 200:-. Försäkring, utbildning, annonskostnader, tillstånd för att transportera farligt avfall (japp, det måste man ha även vid små mängder i yrkesmässig verksamhet) Sedan vill man naturligtvis ha en liten vinst också, att kröka rygg 2 timmar i ett pannrum är knappast favoritsysslan.

Så - hur många f-skattsedlar ni än får se, hur många kvitton ni än får så GLÖM att det är vit arbetskraft ni anlitar.

Ja visst ja - man får göra ROT-avdrag för en tankdemontering.
 
Nä varför det?
Visas det F-skatt och erhålls kvitto så är det ok ur kundens perspektiv. Om sen leverantören tycker stt 200 kr timme är en ok lön så är det ju hans/hennes ensak.
 
Betalade tre laxar plus moms för att bli av med min tank, tog 25 minuter.
Verkar vara en hygglig förtjänst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.