Skall bygga nytt staket och behöver sätta upp lite nya stolpar. Kommer att gjuta nya plintar för stolparna, men funderade på vilket som blir stadigast att fästa stolparna i, plintjärn eller stolphållare?
 
Jag gissar på att järnen är stadigare. Du har inte funderat på att gräva ner färdiggjutna plintar. Fungerar bättre än väntat för min del.
 
Järn blir mycket stadigare än stolphållare för staketstolpar. Sedan är det kanske inte så mycket belastning så båda varianter fungerar förmodligen bra.
 
Du har inte funderat på att gräva ner färdiggjutna plintar. Fungerar bättre än väntat för min del.
Jag funderade på det men vis av erfarenhet från altanbygget så kommer flertalet av plintarna kräva "lokal anpassning", dvs en j-a massa sten och berg.

Järn blir mycket stadigare än stolphållare för staketstolpar. Sedan är det kanske inte så mycket belastning så båda varianter fungerar förmodligen bra.
Får bli järn där der blir nya plintar (för att få ett hängvänligt staket), får se hur det blir där det är berg, måste se hur mycket man måste borra för att få ner ett järn.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.