Har som nämt på annan tråd här i forumet funderat på bygga med hjältevadshus. Är lite skeptisk till deras nya grund bara. Nån som har erfarenheter? Tips på sidor med info? Andra trådar? Egna tankar? Alternativet är väl egentligen platta på mark då vi inte vill bygga med torpargrund. Kan oxå tillägga att vi ska ha vattenburen golvvärme och att vi planerar att bygga i skellefteå (västerbotten).

Jättetacksam för svar!

MVH Frida
 
Har inte upplevt någon av de nya grunderna, men av vad jag blivit informerad, så lovar det gott,
Den ska vara helt tät mot marken, gummiduken är tydligen svår att skada, och när man väl lyft på huset, så är ju risken att man skadar den borta..
Fast allt det står väl att läsa på deras hemsida antar jag,
Den stora fördelen med Hjältevad, är väl att taket är tätt första dagen, teglet på den andra..
De få Hjältevad jag varit inblandad i har väl gett mig att ganska hyffsat intryck,, även om jag inte gillat utsidan på just de husen.. Men det är väl mer en smaksak..
 
Ingen fler som har några spekulationer? Nån som är någotsånär kunnig inom området grund borde ju ha åsikter :) Jag vill ha platta på mark med golvvärme men har nu tyvärr fastnad för hjältevadshus som inte har det....:(

Tacksam för alla funderingar och spekulationer.....;)
 
Vad ska du med plattan till ? Golvärme borde väl Hjältevad kunna leverera i bjälklaget..
 
Vad ska du med plattan till ? Golvärme borde väl Hjältevad kunna leverera i bjälklaget..
Jo, det kan dom. Men jag tycker det känns mycket säkrare att bygga med platta på mark. Dom här krypgrunderna har ju fått lite kritik. :(
 
Aha, du menar så, det är inte längre krypgrund vad jag kan förstå, men istället för betongplatta så är det cellplast och butylduk ovanpå den,
Har dock inte sett någon sådan grund än, Jag hamnade bredvid ett Hjältevadsbygge för någon vecka sedan, och det var "gamla" grunden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.