Nu är vi inflyttade, är SJUKT nöjda med betonggolvet.
Bifogar bilder för inspektion :)

/W
 
  • SP1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • SP3.jpg
  • SP14.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • SP5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • SP6.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • SP2.jpg
  • SP12.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • SP8.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • SP13.jpg
  • sp18.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Cizza K
  • Laddar…
Jättesnyggt!

Jag funderar starkt på att köra med superfloor metoden i mitt kommande garagebygge
 
Snyggt! Men vardagsrummet ser ut att vara en mardröm rent ljudmässigt (hifinörden vaknar) ;)

Blir det inte väldigt mycket reflekterat ljud med allt glas, polerad betong och kala väggar?
 
BiFuel skrev:
Snyggt! Men vardagsrummet ser ut att vara en mardröm rent ljudmässigt (hifinörden vaknar) ;)

Blir det inte väldigt mycket reflekterat ljud med allt glas, polerad betong och kala väggar?
Tjena
Då har du noterat Monitor Audio RS8;orna antar jag :)
Har SONOS ljudsystem installerat i hela huset (8 zoner, 6st inomhus, 2st altan/pool) med 2 kontrollers, totalt 16st Boston Acustics takhögtalare samt en passiv Sonos ZP80 som kontrollerar mitt Marantz steg som driver Rs8;orna. Detta i kombination låter faktiskt riktigt riktigt bra.
Givetvis finns det dåligt med absorberande material på nedervåningen men uppe är det grangolv och mer tyg och tavlor, där har jag enbart inbyggt ljud+sub :)

Är mer designnörd än Hifi nörd även om jag lagt ner alldeles för mkt pengar på SONOS systemet :p, men som svar på din fråga, perfekt akustik?
- Givetvis inte, men det låter garanterat bättre än hos 99% av resterande Svenskars hem :)
Sen så prioriterar jag designen som sagt men tittar på ljuddämpande tavlor men tror inte det skulle ge så mkt faktiskt då hela nedervåningen är glas, glas och glas.

/W
 
shelby67 skrev:
Jättesnyggt!

Jag funderar starkt på att köra med superfloor metoden i mitt kommande garagebygge
Vi har det i garaget+förråd och även på vår altan och hela entréplanet så är totalt en bit över 220kvm Superfloor, det enda navkdelen är att det vid entrén blir sjukt halt när man har snö under skorna :)

Men ska bli riktigt kul att se sen i vår när man får samma golv inne och ute, det kommer se ut som golvet fortsätter ut i trädgården, tror det blir riktigt nice.

Har bara gott att säga om Superfloor, udda, stilrent och skönt att gå på.

//W
 
Skitsnyggt.. :) O vad kostar det?

Och var är köksfläkten?? ;)
 
fresve skrev:
Skitsnyggt.. :) O vad kostar det?

Och var är köksfläkten?? ;)
Den kommer upp ur den massiva stålskivan... :cool:
Se inringning och en suddig bild där den är uppe, luften sugs sedan ut genom plattan.

//W
 
  • Fläkt.jpg
Wormit skrev:
Tjena
Då har du noterat Monitor Audio RS8;orna antar jag :)

...det låter garanterat bättre än hos 99% av resterande Svenskars hem :)
Sen så prioriterar jag designen som sagt men tittar på ljuddämpande tavlor men tror inte det skulle ge så mkt faktiskt då hela nedervåningen är glas, glas och glas.

/W
Japp, noterade dem och jag är helt övertygad om att det låter bättre än hos 99% av svenskarna :)
Anledningen till min kommentar var just att jag noterade de schyssta högtalarna och tänkte att köper man såna så är man ändå hyfsat noga med hur det låter. Är i alla fall inte det minsta avundsjuk, varken på golvet, huset eller ljudanläggningen ;)

Jag planerar lite löst ljudet i vårt kommande hus, men inte har alls den budgeten eller utrymmesmöjligheterna. Vi kommer dock att ha trä, trä och åter trä (plus en kakelugn) och dessutom mina egna foton på canvasdukar på väggarna så studsande ljud är nog mitt minsta problem... utrustningen och placeringen är värre :)
 
BiFuel skrev:
Japp, noterade dem och jag är helt övertygad om att det låter bättre än hos 99% av svenskarna :)
Anledningen till min kommentar var just att jag noterade de schyssta högtalarna och tänkte att köper man såna så är man ändå hyfsat noga med hur det låter. Är i alla fall inte det minsta avundsjuk, varken på golvet, huset eller ljudanläggningen ;)

Jag planerar lite löst ljudet i vårt kommande hus, men inte har alls den budgeten eller utrymmesmöjligheterna. Vi kommer dock att ha trä, trä och åter trä (plus en kakelugn) och dessutom mina egna foton på canvasdukar på väggarna så studsande ljud är nog mitt minsta problem... utrustningen och placeringen är värre :)

Får väl nåla upp lite äggkartonger när man vill ha riktig Hifi känsla :D
 
Wormit skrev:
Får väl nåla upp lite äggkartonger när man vill ha riktig Hifi känsla :D
Vi har dock råspont i hela huset så det är väldigt stumt i sig, inga ljud what so ever, hela huset är som ett kassaskåp faktiskt :)
 
Mmmm, vilken fröjd för ögat. Snyggt golv, bra smak, snyggt hus! Vi försöker få till vårt diamantslipade betonggolv också. Dock får vi som frätmärken på ytskiktet (av tex rödbetor) efter att Steinresist lagts på. Vi är helnöjd med ytan och blankheten när Steinresist applicerats, men då uppstår ju andra problem... Har ni testat söla rödbetor? ;-) Frätmärkena syns inte i alla vinklar, men de finns....undrar bara hur det kommer att se ut nedanför köksbänken efter ett tag.... Någon som fått liknande problem med sitt Superfloor?
 
Sjukt snyggt golv! Hur repkänsligt är det? Funkar det med hundar tror du? Vad kostar det?
 
5.2 racing skrev:
Sjukt snyggt golv! Hur repkänsligt är det? Funkar det med hundar tror du? Vad kostar det?
Det lär väl fungera med en brontosaurus :)
 
Väldigt snyggt! Vi håller på och renoverar ett funkishus och skulle gärna vilja lägga ett betonggolv i köket. Kan man göra detta på ett träbjälklag som inte ligger i markplan, tål det vikten? Borde väl inte vara mycket tyngre än flytspackel, fix och klinkerplattor av sten. Någon som vet?
 
jeppeknaster skrev:
Det lär väl fungera med en brontosaurus :)
Inte helt säker på det, men nån som har ett sånt här golv får gärna berätta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.