Jag är en nyfiken typ. En kulturkärring. Jag blir så glad över den kompetensen som visar sig i dessa trådar. Här sitter vi i alla möjliga hörn av landet och kan en massa saker. Man blir lite nyfiken på att se vissa hus IRL..... inte bara på bild. Finns det möjlighet att skapa ett besöksnätverk med lite diskussion/föreläsning/visningsverksamhet? Skaka av sig sågspånet och titta på byggnadsvården med fler ögon? :)
 
Sverige är ett vääääldigt avlångt land ;)
Men, visst kom du och ta med dig vildsvinsbössan
 
Passa dig, jag skall till Kristianstad i slutet av maj. Inte varit söder om Göteborg på flera år. Jag jagar inte men har varit tävlingsskytt!
 
Kristianstad är en fin stad. Jag kan måla den där röda pricken i bakdelen på svinen :)
Nä skämt åsido, jag vill egentligen inte svinen något ont men det är väldigt obehagligt att de stryker omkring runt knuten. De blir matade så de är inte så skygga.
Angående besöksverksamheten så tycker jag som du, det hade varit kul att se andras projekt och diskutera "live".
 
GUD vad roligt! Jag har haft samma tanke, Gafsan! Kommer ju gärna förbi när vi ska bila ner till Gysinge och Mårbacka i sommar! :)
 
Jag kanske tittar in konichiwa nästa gång jag besöker släkten i tassemarken :)
 
Ja, absolut Aliback! Du är så välkommen! :)
 
Mycket välkommen! Säg till när jag ska tända grillen. Här är det ett kulturgetto så det finns mer att se än vårat "pörte". Jag har förresten vänner i Umeå som jag inte träffat på länge, (tur att det finns mail!) Så Norrland går inte heller säkert!
 
Jag är också en väldigt nyfiken kulturkärring, har du någon bild på ditt hus gafsan :D
 
Eller kanske ännu bättre, en BLOGG ;)
 
Här är en översiktbild på gården och en nb på stora huset med nytt tak men innan vi byggde ny farstu.
 
  • olars panorama.jpg
  • stora huset söder fasad.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sorry, ingen blogg. Skulle antagligen vanvårda den eller sitta med den alldeles för ofta....hehe är ju här på forumet lite för ofta och skyller på kylan.:D
 
AAAAAAAAAAAAhhhhhhhhhhhhhhhh vilken pärla. Sa du att vi kunde byta :D
 
Hehe, lånbytas. Tonåringar ingår.....:p
 
Tonåringar, pojkar dessutom och 2 doggar på köpet här
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.