Om man ska lägga klinkers på betånggolv med plastmatta på bör man väl ta bort plastmattan (i min fantasi) Fukt under och lite lukt, men hur mycket måste man ta bort för att få bra fuktvandring genom klinkersgolvet och för att det ska sitta kvar. Behöver det vara rent eller räcker det med karvade ränder? Började med barkspede, menefter blåsor i händerna fick det bli bilhammare... Bifogar en bild som nån här kan avgöra om det räcker eller kanske kan berätta nåt matnyttigt..
 
  • Golvskrap.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Hyr en mattstripper, kostar inte mycket och går snabbt att få bort mattan.
 
Gick rätt bra med borrhammaren oxå. 6 m2 på nån timme och det är väl ok...
 
T
Vilket hade tagit 20 minuter med en ordentlig mattstripper : )
 
Ja , jag vet att de är smidigare men det tar tid att hämta dessa oxå och sen är det hyra och den ska lämnas. I detta fallet vann jag tidsmässigt och ekonomiskt ;)
För övrigt, nån som vet om man måste ta bort allt eller om det räcker med att strimmla med kanske 2 cm mellan varje remsa man tar bort? ( om man ska klinka)
 
Bort med allt. Finns risk att fixet löser upp det gamla mattlimmet och mattan, du kommer då att få plattsläpp. I ditt fall skulle jag även "flexa/slipa" bort limresterna så du får ren betong.
 
kimpo, om man skulle flytspackla över limmet före klinkers då?
 
Redigerat:
Jag köpte en golvskrapa på biltema, den funka men man hade lite ont i haden efteråt. Jag tog bort matta på 7m2 och den kostade en 100:- har ja för mig
 
gadu^ skrev:
kimpo, om man skulle flytspackla över limmet före klinkers då?
Jag rekomenderar dig till att ta bort all lim då också. Mest för att få bra vidhäftning med flytspacklet mot betonggolvet. Rena ytor är alltid att föredra...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.