De är inte främmande till att rita om radikalt.. De tar en summa för större ritningsändring som ligger på ca 5 tusen har jag för mig..
Lycka till!!
 
Fem tusen! Det låter väldigt bra. Tack
 
Ska kika på vårat köpebrev.
Återkommer..

Ser att de klassat våran ritningsändring som mindre, då kostade det 3700:- större kostar 11000:-

Sorry för fel information:confused:
 
Aha, ok!
Snällt av dig att informera!
Är ni nöjda med Fiskarheden?
Får jag fråga vilka leverantörer ni valde mellan?
 
Vi ändrade på det mestamed vårt hus och jag vill minnas att det rörde sig om småpengar som Fiskarheden ville ha för detta. En liten notis bara, vi byggde vårt hus helt själva och behövde inte direkt underlag för vvs, el, ventilation osv, men, planerar du att leja bort det hela kommer du sakna dessa underlag då FH enbart skickar med underlag för ett standardhus...

Bifogar plan + perspektiv på vårt lilla "bo"

Mvh George_lkpg
 
  • Plan George_lkpg .jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fasad George_lkpg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
nybyggarna11 skrev:
Aha, ok!
Snällt av dig att informera!
Är ni nöjda med Fiskarheden?
Får jag fråga vilka leverantörer ni valde mellan?
Vi tittade runt en hel del på olika leverantörer.. Visste vad vi villa ha för hustyp m.m
Valde mellan FH och Anebyhus faktiskt.
 
Hej!

Ni som har byggt med Fiskarheden: Hur står sig priserna på deras entrepenad jämfört med att ta in andra firmor? Vi har fått NF pris på Tranan (2,075 milj) och Spoven (2,69 milj) , men man undrar ju hur mycket det går att pressa priset genom att anlita egna hantverkare för de olika entrepenaderna, schakt, grund, snickare, el, VVS etc. Är det någon kan säga nåt generellt om FH när det gäller detta? Deras hussatser verkar ju hålla bra pris, men hur är det med deras entrepenad?

Vi avser bygga i Rimforsa, söder om Linköping.
 
Deras priser avseende entrepenader håller sig väl gentemot om man tar in offerter själv från sidan om. De har ju oftast byggt deras hus tidigare. Svårt från en utomstående byggfirma att beräkna tidsåtgången.
Jämförde det innan vi tecknade entrepenad kontrakt.
Men kolla om den offerten du fått är baserad på Borlänge priser,.. Kan vara lite vilseledande ibland.. Billigare att bygga där än hemma i mina trakter iallafall..
 
Det låter ju bra. Då innebär det att om man tar alla deras entrepenader, så blir det ett slags totalentrepenad?

Priserna jag fått är från en säljare i Norrköping. Det står inte explicit för vilken ort de gäller men det får man ju kolla upp.

Hur tycker du MrNice80 att kontakten med FH har fungerat? Har ni börjat bygga? Är eventeulla tillägg dyra (kakel/klinker, tjockare isolering etc.)? Hur är deras värmelösning, vilken FVP etc. använder de?
 
Jag undrar sama saker som Claes F, vi skall förmodligen bygga Lärkan till sommaren.
Men har även tittat på Västkuststugan, och deras koncept ser riktigt bra ut men priset ökar samtidigt.
 
Kontakten med FH har funkat hyffsat bra. Olika beroende på säljare.

De tar inte ofta en Totalentrepenad, De vill ha en delad med dig som Byggherre.
Men de gör det mesta som en totalis.

Vi har som sagt inte börjat bygga ännu, ska börja i April med huset.
Tilläg är alltid dyra varesig det är FHV eller ngn annan fabrikant.

De räknar med en värmepump från IVT. De rekommenderar IVT490 Frånluft, men jag har en lösning med jordvärme och en IVT Twin 695 istället som ska installeras.

Sorry Bengan om svar inte givits förrän nu. Missade att svara i tråden, drog ett konkret PM till Claes F istället.
 
Har också valt IVT 695 Twin men med borrhål på 110m.

Har kollat på LB-hus också, tittade då på Ejdern som är ett 1,5 plans hus.
Men om man kollar så skiljer det sig ganska mycket i pris dom husen imellan.

FH Lärkan
LB hus Ejdern

Står med ena bentet i rävsaxen just nu, velar fram och tillbaka.
 
Var i Sörmland ska ni bygga??
 
Eskilstuna, sedan heter samhället Slagsta
 
Ok,, då vet jag ungefär var det är..
Har köpt glass i Slagsta kiosken ett par gånger. :)
Sorry för OT
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.