Beskrev min taktik i julas i en tråd. Jag ställde en bergsprängare framför den öppnade kakelugnen och körde hårdrock på hög volym en hel dag....kajorna drog. Sen la vi snabbt på nät. :D
 
gafsan skrev:
Beskrev min taktik i julas i en tråd. Jag ställde en bergsprängare framför den öppnade kakelugnen och körde hårdrock på hög volym en hel dag....kajorna drog. Sen la vi snabbt på nät. :D
Vad var det för grupp? :)
 
En av våra katter klättrade upp och satte sig på skorstenen ett tag varpå kajorna flyttade. :D

Jag blev inte lite skärrad när jag såg honom däruppe skall tilläggas :eek:. Inte bara pga av höjden utan även eftersom vi har gott om havs- och kungsörn som sveper mellan husen emellanåt.
 
Det bästa sättet är blyhagel.
Då flyttar de för gott!!
 
Mest Metallica och ZZtop. Det hade säkert fungerat med Carmen åxå! Läskigt med katten! Rovisar gillar kattfilé.
 
Ett rejält galler, tillräckligt tungt för att dom inte ska kunna lyfta bort dett. Sotarna vet vad som gäller.
Tillåter man kajorna att komma ner i skorstenen kan dom fylla hela skorstenen uppifrån och ner med kajbon vilket kan bli himla kostsamt att få bort.

Upptäcker dom att det inte går att komma ner i skorstenen söker dom sig någon annan stans...... (till grannen ;) )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.