Konspirationsteori!!! Ja, försäljningsvägarna från Stat / Landsting / kommun är oftast värda granskningar i sig... Hur man dribblar med stiftelser etc för att kringå fastställda intentioner är intressant. I slutändan slutar det oftast med att ett medvetet ruckel skapats, för att enklare kunna motivera rivning då dolda målen blir klargjorda...
-Nu skall jag fundera på hur jag skall argumentera för konspirationsteorin. Får se om jag svarar här eller börja klistra upp tidningar på väggen (Hemsk tanke: det har jag ju redan gjort! och i golvet hemma ligger tidningar från 1925, antagligen ett tidigare konspirationsämne oklart vilket). Kanske börjar jag bli trött nu.

Tack för infon Mr Handyman!
 
Nej, jag vill inte lansera det som en konspirationsteori, jag har svårt för såna. De är roliga inom fiktionen, och det finns säkerligen en och annan konspiration i verkligheten, men i det här fallet är det nog mer så att kulturvärden får betala priset för ideologin, och med det menar jag att målet med utförsäljning av statliga fastigheter, endera till privata aktörer eller till offentliga låtsasbolag (Locum, Vasakronan, Sisab, Akademiska skjul etc.) har varit och är överordnat kulturhistoriska värden. Det var väl något av en lyckträff att Stadsholmen inte blev utsålt här i Stockholm efter valet.
 
Då spinner jag inte vidare på konspirationen, men konstaterar att ärendet bordlades igår...
 
Kembehandling i samband med svampsanering görs inte för att bli av med svampen utan som en extra säkerhet.
Man måste ta bort förutsättningarna för att svampen ska kunna växa.
En behandling med Boracol håller ca 15år.

Dessutom byts allt angripet trä plus 50-100 cm i fiberriktningen, eventuella rösen / plintar rivs och byggs nya, mellan sten och trä så måste det ligga något tätt som byggplast så att höstkondensen inte kan sugas upp i trät.
Man ska också försöka undvika att trät ligger mot murverket eller andra stenar om det inte är absolut tvunget.

Dessutom måste angreppsområdet vara lätt åtkomligt för inspektion.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.