Är det det normala priset för 1 1/2 plans med oinredd övervåning?
 
Spontant låter det fruktansvärt dyrt om det inte är väldigt hög standard. Men jag har i och för sig ingen erfarenhet av lösvirkesbyggen.

/Fredrik
 
kanske kan stämma med totalentreprenad. Själva bygger vi ett 1-plans lösvirkeshus för ca. 10-11 tkr/kvm (inkl. allt), men vi gör också en hel del själva.
 
Det låter dyrt ändå. Jag har byggt Myresjö med totalentreprenad och enbart målat utsidan själv för betydligt mindre än 14 000 kr/kvm.

/Fredrik
 
Väldigt hög standar vet jag inte men säkert skapligt hög. I vårt fall skulle det röra sig om kaklat badrum på ca 4kvm , klinkers på golv i tvätt ca. 6 kvm. Hall, kök v-rum träparkett ca. 70 kvm. HTH kök, vitvarorna vet jag ej märke på ej heller pannan. Burspråk kök och V rum med burspråk med balkong över på överplanet. Byggytan 94.1 kvm. För en inredd övervåning dvs. allrum 19 kvm 1 sovrum 17 kvm 2 sovrum a 11kvm och bad 7kvm de skulle vara parkett å kaklat. Pris för det kalaset skulle landa på 19.000 sek kvm byggyta.
Dvs. 1.7-1.8 för huset eller räknar jag knas.
 
Fredpers: när byggde du det? ursäkta nu ser jag ni flyttade in i sept. Var i landet kanske spelar roll också


Detta skulle också vara totalentrepenad
 
I Karlstad. Det är i och för sig viktigt att man tar med samma kostnader när jämför kvmpris så det inte blir äpplen och päron man jämför. Det beror ju på om man tänker in tomtkostnader, anslutningsavgifter osv vilket jag inte gjorde när jag såg din kostnad, men du hade kanske tagit med det?

/Fredrik
 
Helt rätt. Bara hus inget annat.
 
vi håller på och förhandla på ett hus 1,5 plans 215kvm, kakel/klinkers i alla våtutrymmen, klinker i entré, ekparkett, övriga huset, tillval på köksmaskiner, Hagkök fullhöjd, förstärkt platta för värmekälla, radonslang, golvvärme nerpå, samt badrummet öv. vi ligger på ca 10000kr/kvm utan tomt anslutningsavgifter, schaktning osv ;)
300 isolering under plattan 240 i väggen ::)
 
Var i landet och vilket hus?
 
Dalarna och huset är ett get ritat som vi snott lite ideér ifrån lite här och där. Vi förhandlar med två firmor. En mindre byggare och Brahus. På det senare har vi dock inte med de maskiner vi vill ha samt att det nog där kommer öka lite för jag gillar inte HTH kök så värst så vi kommer byta ut det. Om vi väljer att bygga med dem.
 
Med vårt hus hamnar vi på ca 9.200 per kvadrat. 1,5 plans och då har jag räknat med 300.000 för inredning av öv som till en början är oinredd. Totalentreprenad inkl egeninköpt braskamin. Ej utv målning.
 
Pillan, menar du byggytans kvm eller hela husets inkl övervåningens kvm?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.