screamin-daemon skrev:
Jo, men kolla de andra auktioner h*n har lagt upp.... Bra beskrivningar

[länk]
Men vad är det frågan om egentligen? I bästa fall är det ett dåligt skämt...
 
Det är ett skämt eller nån som är sådär bra på svenska.
 
Mr Handyman skrev:
Det är ett skämt eller nån som är sådär bra på svenska.
...och kanske uppvuxen nånstans där ett pris inte är ett pris utan bara en grund för fortsatta förhandlingar, för prissättningarna är ju som noterats knappast realistiska.
 
Gilbert skrev:
...och kanske uppvuxen nånstans där ett pris inte är ett pris utan bara en grund för fortsatta förhandlingar, för prissättningarna är ju som noterats knappast realistiska.
... synd bara att Traderas kombinerade prutnings- och förhandlingsverktyg bara är på beta-stadiet... annars har han ju en riktigt kanonidé. :rolleyes:
 
Men som det ser ut nu på Tradera låter det sig väl inte riktigt göras så? Ska man sätta ett reservationspris som är under utgångspriset då?

Om det inte är ett skämt är det nog nån som dels har en luddig bild av vad sakerna är värda, och dels inte tror sig få allt sålt.

Men jag är osäker, det är så konstigt att jag inte förstår nånting.
 
Redigerat:
Inget speciellt att säga till priset, men åldern ljuger han iaf. om!

http://www.blocket.se/vi/20327611.htm?ca=21_s


Säljer nu min överhandsfräs med skena av märket festool fräsen är ca 1 är gammal är i nyskick mitt pris är 2500 kr för allt

Det är med den gamla skena och om jag minns rätt, är det en Festool OF1000. OF1010 har funnits ett bra tag nu. Men den ser fräsch ut.......
 
  • 9151704131.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Haha, fler som lurkar Festool på Blocket. När jag såg den blev jag först lite bitter för att precis ha pröjsat 3k2 för en "ny" begagnad utan skena från Tyskland. Sedan såg jag att den saknade plug-it ;)
 
phl skrev:
Haha, fler som lurkar Festool på Blocket. När jag såg den blev jag först lite bitter för att precis ha pröjsat 3k2 för en "ny" begagnad utan skena från Tyskland. Sedan såg jag att den saknade plug-it ;)
precis! och dessutom är det ju nästan omöjligt att vara bitter när man har en 1010a:)
 
Yup, det har visat sig vara en utomordentligt trevlig maskin. Tyvärr är det ju lätt att helt plötsligt ha slängt tillbehör för 2kkr i kundvagnen...
 
Den skenan till OF1000 ser verkligen gammal ut, vart är de gröna plast-glid-ytorna ?
Han kanske menade att >>han<< bara hade haft den i ett år :)
 
Eller så menar han det han skriver, att FRÄSEN är cirka ett år gammal. Skenan är äldre. Eller passar dom inte ihop då?
 
De passar ihop, men även fräsen är äldre än ett år. Fräsen är nämligen en OF1000, föregångaren till dagens OF1010. Det ser man exempelvis enkelt på att OF1010 har Plug-it-kontakt, något som fräsen i annonsen inte har.

/Nördig verktygsdetektiv
 
Åhh, då förstår jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.