Hej!

Ett halvår efter inflyttning i vårt A-hus börjar äntligen huset bli klart. Vi har tyvärr haft mycket strul med bygget.
 
Redigerat:
Intressant. Vi bygger ett A-hus från Basic-serien och skulle vilja veta mer om varför du är missnöjd med dem. Själva är vi än så länge mycket nöjda och vi är halvvägs i bygget, inflytt i slutet av oktober.
 
Min erfarenhet av A-hus kvalité är att de har allför många projekteringsmissar.
Somliga missar är rent ut helkorkade, som plastfolien på den kalla sidan om isoleringen i bjälklag, rör upp ur våtrumsgolv etc. Oförsvarligt av ett seriöst husföretag. En bra entreprenör kan dock rädda bygget genom åtgärder på plats.
 
Plast i bjälklag??? menar du i mellanbjälklaget på 1,5planshus???
Där behöver man inte ha någon ändå ju , knepigt ??
 
123456789 skrev:
Plast i bjälklag??? menar du i mellanbjälklaget på 1,5planshus???
Där behöver man inte ha någon ändå ju , knepigt ??
Utskjutande bjälklag på andra våningen.
 
Jag missade säga att jag raderade inlägg i den här tråden igår som kom från en säljare från A-hus. Se upp med nyregistrerade som skriver väldigt positiva inlägg om husföretag.
 
vad innebär utskjutande bjälklag på andra våningen? Ni får Ursäkta frågan men detta är en helt ny värld för mig.....
 
Gillar verkligen deras planlösningar.

Fick tjata i 6 månader för att få en offert, och när jag fick den var den fel.

Gav upp det hela och har under resans gång ändrat mig från trä med puts till riktigt stenhus.
 
toro... vilka hus tittade ni på?
 
Henke_Bygg skrev:
vad innebär utskjutande bjälklag på andra våningen? Ni får Ursäkta frågan men detta är en helt ny värld för mig.....
När ovanvåningen sticker utanför undervåningen.......hänger ut lixom.
 
Henke_Bygg skrev:
toro... vilka hus tittade ni på?

Laröd 5
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.