Jag har funderat ett tag på ett litet vindkraftverk hem hit, bara som komplement till elvärmen på vintern och poolvärmaren på sommaren. Har mailat till en som letar fram bra lösningar för vindkraft, solceller och små vattenturbiner. Priserna är de billigaste jag hittat hittils i alla fall. 2 kW vindkraftverk med torn ca 30000 kr med dagens kurser. Har begärt att de ska skicka över lite specifikationer snart, om de rent utav inte kan ordna med en hemsida för det, då jag tycker priserna är skrämmande bra för den kvaliten vi pratat på...
 
Låter mycket intressant. Lägg gärna ut den informationen du får i tråden, eller maila mig en kopia. Jag ser det på samma sätt, och följer en mycket intressant utveckling av ett vertikalverk. Läs (lite) mer på http://www.windforce.se.
 
Det här börjar bli ett intressant ämnde nu när priserna börjar bli humana. Kommer man ner runt 30 tusen så har man ju sparat igen pengarna inom klart överskådlig tid.
Vore intressant o höra erfarenheter från folk som redan kör dessa prylar.
 
Jag är ju rädd för att dessa vindkraftverk låter för mycket. Jag personligen vill inte störa varken mig själv, grannar eller.. kanske kommun. Och jag vill absolut inte se att grannen glömmer mig och installerar ett vindkraftverk som surrar konstant.

Men är ju dock själv intresserad av ett vindkraftverk som är tyst som även kanske går komplettera med solceller på taket. Dock än så länge är investeringskostnaden för hög. Det är mer en skrytfaktor idag än något att verkligen investera i för att "spara" pengar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.