Är poolen och alltihop vänt mot norr?
Byggnadstekninskt antagligen en krånglig och dyr konstruktion med alla vinklar och olika höjder.
Inte vidare energiekonomisk heller, långt smalt hus är sämre än kompakt ju, mycket ytterväggyta/m2.
Borde ni inte byta plats på stora sovrummet och badrummet så att spa-delen får direkt anknytning till poolområdet?
Var ska bilen bo?
Gissar att värmepump eller motsvarande bor i tvättstugan.
Spa-delen ser jättemysig ut!
Kök och vardagsrumsdelen ser också bra ut.
 
Jag skulle nog också byta plats på sovrum och stora badrummet. Sen är jag inte så jätteförtjust i att slussa genom garderoben till sovrummet. Byter man plats på rummen är det nog lättare att lösa det, om man vill. Jag saknar dessutom en barn/ungdomsdel. Känns som att det blir svårt för både dom och er att få avskildhet om ni önskar.

För övrigt ett väldigt spännande och häftigt hus. Jag skulle fundera på att placera skjutpartier utanför matplatsen för att kunna öppna upp under varmare årstider. Likaså i vardagsrummet vill man väl kunna öppna upp?

Nu beror det ju på hur man är som personer men jag tycker att det är bra mycket trevligare att laga mat MED gästerna istället för mot en vägg. Jag skulle haft hällen på köksön.
 
Förefaller mig att ni valt hästskoformat hus för att
1. I viss mån slippa insyn från Englandsvägen och grannar i söder (och öster?)
2. Behålla utsikt över Getesjön
3. Inrama en gård, där inne och ute integreras fint under den varma årstiden.

Dessa krav kan ni uppfylla med betydligt snyggare och billigare medel än enligt detta förslag. Ska jag börja med att vara lite skarp tycker jag faktiskt att leken med vinklar till största delen verkar både meningslös och lite inkonsekvent.

I likhet med andra här undrar jag dessutom hur ni kommer att lösa tillfart och garage/carport/parkering.

Angående detta med väderstreck tycker jag ni ni har en välbringande lokalisering mot norr. Bortsett från att ni med detta vinner utsikt, så får ni ett behagligt dagsljus.

Vardagsrummet når man via en trappa tätt intill kökets arbetsbänk. Kanske är både möjligt och listigt, men verkar lite ogenomtänkt.
 
Hej.
Har en ritning med badrummet där sovrummet är på denna. Har bara inte bestämt hur vi vill ha det än.
Kökstrappan ska flyttas fram lite är det tänkt.
Det ska vara skjutdörrar både i vardagsrummet och matdelen
Inte vidare energiekonomisk kan nog hålla med om det inte är hehe
Men krånglig och dyr konstruktion tycker ja det inte är. Tar bara lite extra tid med formsidorna mot en standard.
Garage ska vara söder om huset då jag och grannen ska dela på vägen.
Sen är det ju roligt med hus som är som alla andra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.