Nu är man igång med renoveringen av badrummet. Sitter en våtrumstapet på väggarna. Har just börjat riva den. Men shit va det sitter på vissa ställen. Själva "mattan" är inga större problem att få bort. Men där det är spacklat så sitter fuktspärren eller limmet superhårt. Har blåbetong som vägg. Den är mer porös än det som blir kvar. Så nu är frågan.
Där jag får problem att få bort limrester/fuktspärr ska man låta det sitta och köra bredspackel på hela väggen sen för o få det rakt o fint. Eller ska allt bort o sen spackla. Vad skall man ha för spackel i badrum.
 
du bör få bort det mesta av limmet, man vet inte vad det blir för reaktion med fixet eller mot eventuell fuktspärr. hyr en slip.

Sen behöver du nog inte spackla nånting om det inte försvinner jätte mycket från väggen, annars fyller du igen det mesta med fixet när du sätter plattorna!!
 
Vad för slip tänker du på då.
Med tanke på att väggen är gjord av blåbetong så är den porös som fanken.
 
ok;-) tänkte det va betong !!

Blir nog för kraftigt då med en hilthi fräs ;-)
 
Tror det löser sig. Där det sitter kvar kör jag med min nyinköpte fein multimaster med skrapan och sen hårdmetallraspen ... det verkar fungera. Nu är det bara o slita vidare
 
Blåbetongavger radongas så du måste hindra der först. Nu för tiden finns det olka sätt att stöpa gasen så den går in i huset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.