Jag vet att det är omöjligt att sia om priser, men om någon gjort nåt liknande vore jag tacksam för en indikation på ungefär vad nedanstående rörarbeten borde hamna kring:

Dra upp avlopp och vatten från nedanvåning till ovanvåning. Installera och dra golvbrunn, toalettanslutning och vask till avlopp. Därefter motering av 2 blandare, toalett, vask samt ett element.

Kort sagt ett rörarbeten för ett nytt badrum (exkl porslin o blandare)...

Var hamnar jag? 10? 25? 50?
 
Vad vinner den som kommer närmast?

Jag gissar 52-tusen...
 
Är det prisutdelning sen på vem som kom närmast ;)

Nä skämt o sidor.
hur mycke snickeriarbeten är det för att utföra jobbet? ska du göra dom grejorna själv eller ska vi lägga på det när vi gissar?
 
Den som kommer närmast får nöja sig med äran ;).
Det är inget snickeri, bara rörarbete som ska göras. Jag har fått in en offert på 33000. Tycker det låter ganska saftigt. Eller?
 
För sjutton. Nöj dig INTE med en enda offert.
Om du inte har bråttom, ta dit fyre-fem stycken.

Tänk vilken timlön du får om du lyckas dra ner det till 10-20.000.
Jag skulle uppskatta arbetstiden till ett två-tre dagars arbete om det ska snickras och donas lite, så ingen begriper varifrån siffran 33.000 kommer från.

Fick själv ett skambud på byte av fönster. Det skulle ta en och en halv dags arbete (= 12 timmar i min värld). Två personer blir då 24 timmars arbete. Exklusive fönstren och övrigt material skulle arbetet då kosta 25.000. Då behöver vi inte anstränga oss för att inse att timlönen blir över tusenlappen.
Så...jag köper en bok, ringer runt och...byter själv.

Men det är ju precis som vanligt. Du som inte kan göra grejerna själv och som inte vet vad som tas betalt för får betala för att du...inte kan och...inte vet.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.