Såg fina ut. Men lite dyra tycker jag. Annars väldigt fina.
 
På vår blogg så har vi skrivit om två andra företag som har ungefär samma affärsidé, att sälja förbättringar till IKEAS produkter. Ett av dem har mycket till kök faktiskt.
 
De ger snabba och konkreta svar via mail i vart fall.

Jag mailade angående passbitarna ovan ugn och micro och det var inga problem, bara att ange i kommentarer vilka mått man vill ha så ordnar de det. Det gällde för övrigt andra typer av bitar också.

Sedan så sökte jag och såg att de ställt ut på Hem & Villa-mässan i Malmö. Kanske någon som vart där och kan säga hur de verkade?
http://www.hemochvilla.com/Categories.asp?id=477&ctg=368&cid=4
 
hydrolift skrev:
De ger snabba och konkreta svar via mail i vart fall.

Jag mailade angående passbitarna ovan ugn och micro och det var inga problem, bara att ange i kommentarer vilka mått man vill ha så ordnar de det. Det gällde för övrigt andra typer av bitar också.

Sedan så sökte jag och såg att de ställt ut på Hem & Villa-mässan i Malmö. Kanske någon som vart där och kan säga hur de verkade?
[länk]

Var där och pratade med dem. De verkade vettiga. Men de var rätt nystartade.
 
Robert_Maria skrev:
På vår blogg så har vi skrivit om två andra företag som har ungefär samma affärsidé, att sälja förbättringar till IKEAS produkter. Ett av dem har mycket till kök faktiskt.
Vilka företag då?
 
Jag höll på och sågade lite spånskivor igår och funderade då på att de bara använder 14 mm tjocklek på de fanerade luckorna.
Är inte det för tunt egentligen?
 
Reagerade också på 14 mm spån. Sen vet jag inte om spån är det bästa att ha i kök...?
 
Fanerad spånskiva i kök är inga problem. Att det är 14 mm spån gör att färdig lucka blir ca 15,5 mm tjock. Inga problem men just vid varje gångjärnsgryta blir luckan tunn, ca 2,5 mm.
 
Det var ett fel på deras hemsida och spånskivans tjocklek är 16 mm (totalt drygt 17 mm alltså). De hade redan ändrat detta på hemsidan nu när jag tittade efter. Fick även bifogat en skjutmåttsbild som bevis, hehe...

Det går också att få tjockare 19 mm spånskiva om man vill det samt även i MDF men det var inte förstahandsalternativet för faner enligt dom.
Citerar från Diffreys svar: "Teoretiskt skulle du kunna få med MDF-stomme också, men det ger faktiskt inga tekniska fördelar. Tvärtom fäster faneret bättre på spån. Vi använder bara MDF när det krävs en helt slät yta för t ex blanka folier."
 
Att faner skulle sitta sämre på MDF är bara ett påhitt. Skulle tro att de säger så för det blir billigare att tillverka luckor med spån som bas.
 
Jag kollar åxo efter köksluckor till Ikeas kökstomme Faktum och jag läste nyligen på någon blogg om studio10 som gör samma sak, säljer luckor. dock tjockare än Diffreys luckor. 19-22 mm beroende på utförande. Någon som känner till dem? Länk till deras köksluckor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.