ska köpa hus och då ingår vanlig vit kyl, frys och mikro. då vi ska ha köket i vitt tycker vi att de passar bättre än tillvalet kyl, frys och mikro i rostfritt.

men har rostfri bättre hållbarhet? att de inte rostar efter några år när de vanliga börjar rosta? lr varför heter de rostfritt??

är vi dumma som inte tar rostfria varor??
 
Det är bara en fråga om utseende, tycke och smak.
Ni är inte dumma, tvärtom smartare än många!
(En diskmaskin håller 8-12 år, en kyl/frys10-15, en spis 15-30...ser bra mycket bättre ut med en maskin av annan modell om allt är vitt när man måste byta och inte vill byta allt...)
 
Fotografen skrev:
Det är bara en fråga om utseende, tycke och smak.
Ni är inte dumma, tvärtom smartare än många!
(En diskmaskin håller 8-12 år, en kyl/frys10-15, en spis 15-30...ser bra mycket bättre ut med en maskin av annan modell om allt är vitt när man måste byta och inte vill byta allt...)
instämmer med föregående.
rostfritt är ju som sagt bara färgade vitvaror,oftast med lite bättre prestanda än standrad vita i leveransen.
men det är sällsynt micro ingår i standard leveranserna.
och vita maskiner rostar aldrig.
 
Jag kan få lite "bårhuskänsla" när jag ser mycket rostfritt. En del rostfria
maskiner verkar också vara extremt känsliga för fingeravtryck. Då har jag
hellre lättstädade standardmaskiner!

Vi kommer också med största sannorlikhet satsa på de vanliga standard-
vitvarorna i vårt kommande hus.
 
Jag gillar rostfritt, men det är som sagt bara kosmetika.

Skall man hitta nackdelar med rostfritt så har det nämnts fingeravtryck, men även mindre bucklor eller repor syns väldigt snabbt.
 
När vi valde mellan rostfritt och vitt fick vi veta att den rostfria tillvalsfrysen var självavfrostande. Den vita som var standard var inte de, men vi valde vitt ändå, främst för att slippa tumavtrycken! Självklart finns det ju vita självavfrostande frysar på marknaden också. Fråga er säljare vad som skiljer på vitvarorna förutom färgen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.