Jag har sökt med ljus och lykta efter vad som gäller med kontantkort i larmet, mitt första och enda kontantkort jag har, finns det inget smidigt sätt att hålla det aktiverat än att montera ner larmskåpet, det börjar bli dags att göra någonting då det snart gått ett år, vilket vara en idiotisk regel de har.

Jag öppnade larmskåpet då jag tänkte att man måste ta ut SIM-kortet och sätta det i mobilen istället för att dra igång larmet, låter ju sjukt om det är enda alternativet, öppnandet av larmskåpet resulterade i att sabotagelarmet gick, trots att jag öppnade med nyckel och det ringde inte heller upp, kanske inte tog tillräckligt lång tid innan jag tryckte in koden.

Men i manualen står att om ett sabotagelarm går så måste jag kontakta larminstallatören för att nollställa det meddelandet, ska jag behöva betala minst 500:- för att de ska komma och knappa in en hemlig kod, det låter ju hur sjukt som helst.

Hoppas någon har tips på nedanstående frågor:

Hålla kontantkortet aktivt utan att dra igång larmet eller montera ner larmskåpet för att det inte går att komma åt SIM-kortet, skerligen ditsatt innan det monterades i väggen.

Nollställa servicelampan, jag har sökt som jag vet inte vad och kan inte hitta någon lösning på vad man ska knappa in.

Mina enheter är:

Bewator / Siemens AC 948 och AC 148

Tack på förhand !

Järker
 
Hej,

Tyvär är det så att AC948 default är inställd på att s.k. "installatörskod" måste användas för att släcka felet (sabotagelarm).¨Så troligtvis är det så inställt på din central.

Jag tycker du ska kontakta din installatör och be att få installatörskoden. Är det så att du köpt utrustningen av dem så är de i princip skyldiga att ge dig all dokumentation om utrustningen.

Lycka till och låt oss höra hur det går
 
Ja om du äger larmet så borde du också ha alla koderna. Sen tycker jag du ska skaffa ett kort som du inte behöver hålla reda på hur mycket pengar det innehåller.
Telia Telematik Larm kostar 20:- /månad + moms.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.