Hej,

Har bott i huset i fyra månader och för ca en vecka sedan efter ett stort kalas med mycket människor på besök så upptäckte vi att det börjat rinna ut vatten under toalettstolen i källaren. det är inte mycket vatten utan det blir en halvcirkel på 5cm framför och ibland lite på ett annat ställe på sidan under stolen.

Det händer lite oregelbundet och just nu använder vi inte den toalettstolen utan den på ovanvåningen. Om man spolar så märks inget stopp utan det försvinner ner som det ska, huset ligger längst ner på gatan mot avloppsbrunnen så det kan kanske vara så att det behöver rensas lite i den, men borde det inte bubbla hela tiden då? Vi kan duscha och tvätta som vanligt det märks inget i något annat avlopp i källaren utan bara just i toan.

Tänkte lossa stolen i helgen och kika hur det ser ut i röret men lite tips tas varmt emot.
 
Hejsan!
Är du säker på att det inte blir kondens på vattenbehållaren och/eller rören när det spolas mycket och det sen droppar ner på golvet, så är det på min toalett iaf.
 
Gissar också på kondens på vattenbehållaren som droppar ned på golvet och om det endast förekommer vid frekvent användande.
Om du inte använder den på någon dag så att vattnet får rumstemperatur och att det blöta då försvinner så är det orsaken.
Du kan också känna i undertill på behållaren om den blir blöt vid användande.
Så låt "lossandet" vara tills du kollat detta.
 
Mellan behållaren och "underdelen" finns det en packning, på mina stolar åker den på sned så det börjar läcka när man spolar.

Protte
 
Håller också på kondens. Haft just det problemet med exakt samma symtom som TS.
 
Ahh detta låter faktiskt troligt, för jag har nämligen stängt av värmen i toaletten och i rummet bredvid tillfälligt när jag river ut den inte så fina panelen på väggarna i källaren.

Och det blir mer när frugan duschar länge och frånluftsfläkten är avstängd.

Verkar som vi hittat en möjlig förklaring, jag låter nog stolen vara ett tag till och torkar upp efterhand tills värmen är igång igen.

Tackar för svaren!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.