Hej!

Har "nästan" köpt nischsystem med skjutdörrar från Macro när jag nu kom på att golvet i duschutrymmet sluttar efter konstens alla regler.
Kan jag ändå ha skjutdörrar trots att golvet inte är rakt? Vem ska jag i så fall anlita för att få nischsystemet på plats? Kakelkillen kanske eftersom det ska borras i kaklet?

Tack på förhand att ni delar med er av era erfarenheter av Macro och skjutdörrar i duschen.

Mvh Lena
 
C
Jag har delat av ett långsmalt badrum med en Dusar skjutdörr. Det går alldeles utmärkt trots att fallet gör att det blir en glipa på ca. 1 cm på största stället. Faktiskt blev det t.o.m bättre och mer diskret än jag trodde från början. Då ville jag även att vatten skall kunna rinna från rummet under dörrens "tröskel" och ner i golvbrunnen i duschen.

Duschväggens infästning sitter i vägglisterna så uppfästningen i sig blir inget problem trots att väggen "hänger" en bit ovanför golvet. Lite knepigt att passa in den vid installation - jag kilade upp väggen temporärt med kilar för att få den exakt i våg.

Tänk på att bredden endast går att justera en liten bit så var noga med måtten! Jag var tvungen att specialbeställa då just mitt mått inte täcktes upp av standardsortimentet.
 
Plattsattaren, jag funderade på kakelkillen bara för att jag har störst förtroende för honom eftersom han är bäst på kakel och har alla kunskaper om det. Men som du föreslår får jag kolla efter en snickare som har kunskap om kakelborrning .

cpalm, tack för dina tips! Nu vet jag vad jag ska tänka på, så jag slipper att göra dom misstagen.

Mvh Lena
 
På min Macro duschvägg (köpt 2000) så sitter det en ca 4 cm hög plastlist i ngt svampaktigt mtrl. Den listen kan lätt kapas efter lutningen på golvet så du får duschväggen i våg. För övrigt är monteringen av Macro-väggen mkt enkel. Du kan säkert fixa det själv. Det är bara att våga lite... ;)

Monteringen av IDO Showerama duschväggen i andra toan var ett veritabelt helsicke. Snacka om ingenjörsmässig floppkonstruktion. Usch vilket trams! :(
 
Just det, du behöver inte montera duschväggen med skruv, utan det räcker med att klämma den på plats + limma med silikonsträng på båda sidor om duschväggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.