Som brukligt så dyker det upp kampanjer på fönster på senvintern.

Jag är en av många spekulanter och det vore kul om vi kunde hjälpas åt att hitta dessa guldkorn.

Tex.

30% på Elit fönster hos Faringe, säkert sponsrad av Elit så det borde finnas fler ÅF: http://www.faringe.se/

30% på Traryds fönster, samma sak här borde vara fler ÅF en den lokala byggfirman i Älmhult som erbjuder detta (förvisso nästan grannar med fabriken):
http://www.byggahus.se/byggcenter_fonstererbjudande.html

25% på SP fönster, verkar gälla alla deras ÅF.

10% på vissa modeller hos Kronfönster http://www.kronfonster.se/
 
Elitefönsterkampanjen på faringe ger 30 % vid köp över 50k. Annars är det 25%. Spröjs och tillbehör har en lägre rabatt. Frakt och pall tillkommer.

Byggcenter verkar köra 30% rakt av, frakt och pallavgift tillkommer.

Bygglagret kör 34% för den som storhandlar (över 100k) och för oss andra blir det ungefär 27%. Detta verkar dock gälla även spröjs och annat. Frakt ingår.
 
Hej!
Jag undrar ifall ngn köpt fönster av Fönsterbolaget? De har ganska bra rabatter nu o säljer fönster som benämns ERA.

Jag har oxå sett rabatten på Elitefönster o funderar över vilka jag ska välja.

mvh åkersberga
 
Jag har köpt 4 fönster (ERA) från Fönsterbolaget förra våren. Jag blev nöjd med både priset, bemötandet och själva fönsterna. Det var inga problem att få precis vad man ville ha (i mitt fall allmogeprofilering och fast mittpost) och sedan kom en orderbekräftelse och leveransmeddelande direkt från ERA-fönster.

/Ingenjören
 
30% på Traryds fönster, samma sak här borde vara fler ÅF en den lokala byggfirman i Älmhult som erbjuder detta (förvisso nästan grannar med fabriken):


Grannar o grannar .....vet inte om 65mil bort kan kallas granne.
Traryd´s fönster tillverkas i Edsbyn nuförtiden.
 
verktygsgurun skrev:
30% på Traryds fönster, samma sak här borde vara fler ÅF en den lokala byggfirman i Älmhult som erbjuder detta (förvisso nästan grannar med fabriken):


Grannar o grannar .....vet inte om 65mil bort kan kallas granne.
Traryd´s fönster tillverkas i Edsbyn nuförtiden.
...30% även om du köper ETT fönster? Skickar dom till Stockholm?
 
Vilka vinstmarginaler rör sig stackars ÅF med när de inte har kampanj?
Kikade som hastigast på ERAs prislista och sedan på priser som fonsterbolaget.se anger.

Utåtgående sidhängt fönster 1-luft EUF, 3-glas, aluminium, modul 7/15
Pris enligt Fönsterbolaget: 2 814 kr inkl. moms
Pris enligt ERA: 4141 kr exkl. moms

Rabatt på 46% jmf. med ERAs prislista, vad den nu är värd. Visst blir man glad av att få så mycket i "rabatt" :)
 
Beställning gjord på Fönsterbolaget!
 
Vet ni om det finns bättre bilder på ERA-fönsterna, de som finns på fönsterbolagets hemsida är inte direkt mycket att hänga i julgranen om man vill se dem på lite närmare avstånd så att säga, tänker främst på deras H-fönster
 
Vad ni stirrar er blinda på rabatter! :confused: Vad som är intressant är väl nettopriset !

Tror ni att alla fönsterleverantörer har samma prissättning på prislistan? skulle inte tro det ! vet att Elit lämnar inte så hög rabatt ut till ÅF som tex Traryd gör och då blir fenomenet att Elit-säljaren lämnar 20% och traryd-säljaren 30% men på sista raden på kvittot skiljer det inte många kronor!

För allra bästa pris ska du göra så här,låt oss säga en affär på 50-100K eller högre ska du först kolla ut vilken produkt du fastnar för och var noga med att jämföra äpplen med äpplen.Se vad som skiljer mellan tillverkarna u-värde,typ av beslag,målningsmetod och garantier.Var noga med att få pröva och öppna fönstren i deras utställningar så det känns kvalitet!

Efter det inventerar du dina fönster och skriver upp mått och antal och ger den listan till bygghandlarna du har/får förtroende för och får en nto-prissatt offert !

Går du igenom priserna sen med tillverkarens prislista så kommer du att se att du fått ett mycket lägre pris än det du skulle fått med 30% kampanjrabatt.

Bygghandeln är otroligt rabatt fokuserad och vi går på det,tänk på att dom kan ge dig vilken rabatt du vill bara dom får bestämma bruttopriset!
 
ferd123 skrev:
Vad ni stirrar er blinda på rabatter! :confused: Vad som är intressant är väl nettopriset !
Ja och tror du verkligen det är någon här som köper fönster för tiotusentals kronor utan att räkna ut vad det blir i kronor och ören på bottenraden? Det tror inte jag.:rolleyes:
 
MathiasS, har du fått dina fönster som du beställt ännu?
 
Sangris skrev:
MathiasS, har du fått dina fönster som du beställt ännu?
Det är aviserat från fraktbolaget och ska levereras denna vecka.
 
isolde skrev:
Vilka vinstmarginaler rör sig stackars ÅF med när de inte har kampanj?
Kikade som hastigast på ERAs prislista och sedan på priser som fonsterbolaget.se anger.

Utåtgående sidhängt fönster 1-luft EUF, 3-glas, aluminium, modul 7/15
Pris enligt Fönsterbolaget: 2 814 kr inkl. moms
Pris enligt ERA: 4141 kr exkl. moms

Rabatt på 46% jmf. med ERAs prislista, vad den nu är värd. Visst blir man glad av att få så mycket i "rabatt" :)
:rolleyes: Ta internet priserna och gå till en ÅF...De har inga svårigheter att matcha det och mer därtill.

Synd om dem... nja de tjänar mer.. och kan ge bättre priser än vad många anar...

Internetförsäljning av byggvaror är ett bra sätt att tjäna pengar på de som inte vågar gå ut ur sitt hus..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.