Har målad väv i hallen. Kanske inte det jag valt att sätt upp själv men det blir ju en tålig och avtorkbar yta så den får sitta tills barnene blivit lite större.... Nu planerar vi att måla om. Problemet är att väven blivit skadad på vissa ställen (små skador), så pass att den underliggande tapeten syns. Min fråga är nu om man kan sätta ny väv ovanpå den gamla och sedan måla på den? Om det ens är möjlig måste man då välja samma typ av väv eller kan man välja att sätta upp en "finare" väv på en "vanlig" väv? :confused:
 
Jag rekommenderar att bara använda latexfog på dom skadade ställena. Troligtvis så kommer det bara synas ännu mer om du försöker att lappa i.
 
Man kan skära ut fyrkanter runt det skadade och ta bort och spackla igen. För att sedan sätta upp nya bitar väv. Det förutsätter dock att man har väv kvar eller att man vet exakt vilken struktur det är på väven.

Jag har själv lagat många väggar och hål på det viset och det har blivit riktigt snyggt. Men som racing säger så är det lättaste att trycka i lite latexfog i skadorna och sedan bara måla över hela väggen... Allt beror på hur mycket arbete och tid man vill lägga ner på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.