Är det ngn som skulle vara intresserad av att dela tomt på 2200 kvm i Torslanda (Björlanda)?

Priset ligger på 1 150 000 kr vilket är mer än vad vi är villiga att betala men om man då kan få den för halva priset vid en delning känns det helt överkomligt.

Alternativen är två om man delar antingen styckar man av tomten i två lika stora delar och bygger var sitt friliggande hus eller så bygger man ett parhus.

Jag pratade med en säljare hos Rejnäs villan som sa att man kunde spara en del på att bygga parhus gemensam uppfart, en delad vägg, VA, markarbete mm.

Vidare sa han att man kan uppskatta kostnaden till runt 10000 kr/kvm men att denna isåfall skulle bli lägre om man bygger parhus. Dessutom har jag känningar när det gäller övrigt arbete vilket han oxå rekommenderade och som skulle ta ner kostnaderna ytterligare.

Det skulle kännas jäkligt fint att slå upp ett sprillans nytt 150 kvm stort hus i Björlanda utan att betala mer än 2 Mkr.

Jag skall offertera fler lösvirkes byggare (HM-hus, Hällingsjö hus mfl) för att se om man kan få ner priset ytterligare.

Är det ngn som är intresserad eller känner ngn som är intresserad är det bara att höra av sig.

mvh

Nic
 
Vidare sa han att man kan uppskatta kostnaden till runt 10000 kr/kvm men att denna isåfall skulle bli lägre om man bygger parhus.
10000kr/kvm. Vad har han räknat in då? Oftast brukar man räkna med 10-15000kr/kvm. Men hamnar väldigt sällan under 12000kr/kvm. Mn som sagt, det beror väl på vad som är medräknat i priset.
 
Du måste ju inte ha parhus för att ha gemensam uppfart m.m. Pargarage kanske?
 
Hej
mitt namn är John Faez Mobil 0707-889 889
Jag letar efter lämliht tomt i torslanda och bygga en villa ,
jag är intreserad ,
Ring mig
john_faez@yahoo.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.