Så var det dags igen...

Jag har hittat ett 2 glas fönster med u-värde på 1.5 till ett pris av 33320 för 8 fönster. Jag har även tittat på ett 3 glas fönseter med u-värde på 1.3 till ett pris av 59000. Det är rätt stor skillnad för 0.2 i uvärde...

är det lönt?
 
8 st 12 x 12 vita vridfönster med U-värde 1,3 får du för 34192 kr från http://www.bygghemma.se/, kolla med flera leverantörer. Titta även i filen som injonil bifogar, det är mer än priset att ta hänsyn till när man väljer.
 
Jag har kollat på bygg hemma och det är deras fönster jag jämför med, fast det ett gammalt hus jag har så vi vill ha föntser i gammal stil. Typ 12x10 med 2 luft och spröjs. Bara spröjsen kostar nästan 700 spänn styck och det krävs två per fönster. Det är byggahemma.se som är dyra på just denna typ av fönster, och de flesta andra också ::)
 
Hej nitblom kolla med lokala trävaruaffärer de är ofta billigare än att handla på nätet jag själv har beställt från Borgunda såg AB som är en lokal handlare fönster från Elit 3 st AFK 9/16 fast fönster vitm. alum. utsida 3100:- st 1 st AFH 10/10 vridf. vitm. alum. utv. pris 3870:- totalt 13170:- u-värde 1,2 motsvarnde fönster från bygghemma med u-värde 1,3 kostar 14039:- jag beställde v. 2 före alla kampanjer hade startat lev. vecka 9
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.