Köpte siemens Sintony 60 trådlösa villalarm, har precis installerat det förutom en branddek. hittar inte något om denna install i broschyren. E de någon som vet hur jag ska göra?
 
Montera radiokortet i detektorn (om det inte redan är gjort) och lägg in detektorn "som vanligt" genom att trycka på switchen på radiokortet när du har valt sektionsplats i programmeringen.

För att systemet ska behandla branddetektorn som just en branddetektor och inte en IR-detektor, så måste du ändra i programmeringen på följande ställen:

- P123E X E (där X är sektionsplatsen där du har läst in din branddetektor och E är "enter" eller "vagnretur" eller "vänsterpil med svans upp", kalla den vad du vill - knappen)
-markera bara - - - - 5 - - - för sektionstypen "24-timmars brand"
- tryck E för att bekräfta valet.


- P196E X E 4 E
- X är sektionsplatsen och 4:an ändrar SIA-koden till "Brand". Detta är den larmkaraktär som skickas till Larmbordet om detektorn skulle lösa ut.


Testa detektorn med rökgas eller något annat som utvecklar rök. Den skickar inte testlarm till centralapparaten om man bara trycker på testknappen. Då går det bara ett lokalt larm och den inbyggda summern/sirenen tjuter.

Lycka till! :)
 
har också ett sintony 60 larm som jag ändrade installtörskoden i och nu har jag klantat mig och slarvat bort installatörskoden har bara användarkoden kvar. Någon som har en lösning? annars får jag ringa siemens.


Mvh Jim
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.