Vi är väldigt förtjust i platsmattor och vill lägga in en i kök och hall.

Men... Överallt läser vi att man ska lägga in en klickgolv istället för att höja bostadens värde. Är det verkligen så? Är det helt ute att lägga in platsmatta och kommer vår lägenhet bli helt ratat om vi säljer den om 2-3 år?

Vi känner att det blir lite väl hårt med ett laminatgolv i köket.

Vad skulle ni lagt in för slags golv? Vi har barn och känner att vi dräller då och då på golvet...
 
De där med om det är inne eller ute med vissa saker tar i alla fall inte jag någon hänsyn till :) utan går mer på vad som kan vara lämpligt till vad resten av huset, lgh består av, även ekonomiskt med så klart.

Själv så har jag tröttnat på laminatgolv efter att ha lagt in det lite överallt.

I köket ser jag plastmatta som mest praktist liksom hall om man nu inte har golvvärme installerad där man bor då klinkers gör sig bäst.

Finns massor av fina kulörer, typer att välja på, tröttnar man så kan man ju alltid lägga in nytt golv ovan på "mattan"

I ett vardagsrum så är väl ett trägolv snyggast anser jag, parkett eller liknande.

Kommer själv lägga in plast eller vinylmatta o både badrum,kök och hall i "gammelhuset" som genomgått en större förändring eller genomgår kanske man ska säga :)
 
Jag älskar inte heller laminat.

Men jag skulle nog välja linoleum över plast. Min polare hade jordens snyggaste röda lino i sitt kök, en annan ett tjusigt svart.
 
Lägg in plastmatta tycker jag. Det finns så många fina varianter nu för tiden. Plastmatta är i mitt tycke det bästa man kan ha i kök, hall och badrum.
 
Jag älskar inte heller laminat.

Men jag skulle nog välja linoleum över plast. Min polare hade jordens snyggaste röda lino i sitt kök, en annan ett tjusigt svart.
 
Linoleum är vi inte så förtjusta i. Jag har haft det förr och jäklars vad smutsigt golvet blev! När jag flyttade ut var det ljusa fläckar där mina mattor hade legat. Måste tillägga att jag haft två hundar som dragit in hyfsat med smuts... Vilket jag iofs inte har nu, men man vet aldrig om det flyttar in en till fyrfotning här.

Det var en mattläggare här nyss och kollade på golven och han sa att det troligtvis behövdes spacklas två varv innan man kunde lägga in platsmatta. *suck* Undra vad det kalaset kan tänkas gå på?

Tanken på laminat lockar inte för annat än plånboken eftersom vi själva kan göra det jobbet. Plus då att det verkar som de flesta som köper lägenhet vill ha det (??)

Golvvärme kommer vi inte sätta in. Eftersom det är en lägenhet fungerar ju trapphuset som en grovingäng där man stampar av sig skorna och borstar bort snö från kläderna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.