Hej!

Tänkte bygga en liten sovalkov och vill ha förvaring under med lådor som är lackade i högblankt vit.
Undrar då vad för sorts träslag som är bäst att använda och vart jag kan lämna in dessa för att få de lackerade, målning kan man sköta själv? Eller bör jag låta de göra det också?
Vill ju inte att det ska kosta hur mkt som helst.

/Johan
 
Gymnasieskolan typ målarlinjen brukar väl å ta sig sådana jobb,typ dörrar luckor.Brukar inte va dyrt alls.:)
 
Köpa köksskåp kan vara ett alternativ.
 
Bygg lådorna av furu och klä fronterna som ska målas med MDF. ;)
 
Hur klär man en front med mdf immobil?? ;)
 
Limmar. :cool:
 
köpa köksskåp går inte. ska ha andra mått än de som finns.
Bra tips där med målarlinjen de borde kunna göra det. Men frågan om det blir värst bra?
Lackeringsfirmor kanske inte är så dyra i förhållande?
 
Jag tror inte du spränger banken på att lämna in dom för lackering. På sin höjd ett par hundralappar per front bör det kosta.
 
För att kunna få en så jämn yta som möjligt är det ett måste att använda MDF för högglans målning. Detta kostar cirka 300 kr kvm om du lämna in dina egna luckor och det inte är av större kvantitet. Det är dyrt då det även skall spacklas på sidorna och grundas och toppas ett antal gånger.

Att klä fronter och göra det i annat materiel kostar ju ändå lika mycket för du minskar ju inte ner ytan som skall vara målad.
 
Det är ju ganska vanligt att man lämnar in gamla köksluckor för lackering, jag gjorde det i somras och betalade ca 150 kr/skåpslucka om jag minns rätt.
Använd sökfältet här på forumet så hittar du säkert fler trådar, men här är en med priser i Sthlm (visserligen några år gammal men kanske hjälp på vägen ändå).
Lycka till!
 
Mina föräldrar lämnade in alla sina köksluckor och lådfronter för lackering på billackeringen.
Normaltstort kök, runt 20 luckor plus 10 lådfronter kostade 2000kr.
Dock gopris då de kände varandra sen tidigare...
Så kanske det dubbla i vanliga fall?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.