Hej!

Vi har väldigt liten tvättstuga(komb bad/tvätt), som en smal korridor och har i dagsläget ett stående tvättställ med utfällbara sidor som tar hela golvytan.

Jag är ute efter någor man fäster i väggen som man sedan kan dra ut linor från och fästa i en stång ellet nåt man kan fälla ut från väggen 2m bort?

Eller andra fina tips :)

Mvh
Bambi
 
Hej!

Jepp den var fin men en lina är inte mycket, hade tänkt mig fem jämt varann eller liknande.:)
 
Jag var igår på JYSK och de hade en som man fäste i väggen och drog ut minst 5 linor . ( jag vet inte om den var 2 m lång, kollade inte så noga).
 
Clas Ohlson har en sån här, vi har en i vår bastu, funkar bra hittills.
 
  • 343928_X_2007-06-29_100405_435.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bauhaus har en smart system för trånga rum - plastpinnar på en saxat ställning som dras ut och fälls in . Vet ej hur beskriva men dom 7-9 pinnar som man hänger tvätt på finns i olika bred/ längd 60-80-100-120cm. Heter "rug-zuck". Fördelen med den är att man får ingen bananhängning på en styv pinne som det kan bli på en lös lina som hänger ner i mitten. Olika breder och då lätt att placera en eller två där dom stör minst. Jag är nöjd. Tvätt som torkar på klädhängare ( tunga jackor, skjortor) har plats på en utfällbar vädringskrock ( såna fanns på balkonger i hyreshus förr). - tar litet plats och praktisk , finns förzinkat eller i vitt ...har sett också på Bauhaus :).
gaia
 
Jag läste nog inte så noga vad du eftersträvade.. Vi har oxå trångt, och dörrar på båda kortändarna, så jag var tvungen o hitta ett alternativt sätt att hänga tvätten.
Det blev en vägg/taklösning, som vi kan gå under. Kanske inte så snyggt, men skulle kunna gå o göra mycket snyggare. Vi bryr oss inte så mycket, bara tvättstuga som synes.

http://www.fresus.se/displayimage.php?album=8&pos=5

Den där bastulösningen är enbart bra när man har fullt i tvättstugan.. :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.