Är det någon som kan tipss mig om ett bra tvättmaskin? Jag fundera stark på LGs WD-1465 FD Silver, den verkarhelt ok.

och även nån torkmaskin.

Tacksam för tips!

::)
 
Har sedan en månad en LG 1260 om jag inte missminner mig. Funkar helt OK. Tyst och snäll.
Att det blev en LG beror på att svärmor har en LG på sitt jobb där de tvättar golvmoppar dagligen. Den har med andra ord dagligen snällt tagit emot ett tungt smutsigt lass tvätt utan problem.
 
visst bra maskin men den tar tid!!! 2.39 för en kulör 60 //cattis
 
Den går att köra på natten om man vill. Då sover du ju ändå. Ställ in den så att den lagom är klar till eller efter frukost och så hänger du tvätten innan du åker till jobbet. På det sättet så kommer du egentligen inte att märka av några väntetider. Varken på maskin eller att det torkar.
 
Måste säga att miele gör helt otroligt bra maskiner. :) :)
 
Vi köpte en ny i somras och funderade först på en Miele men det blev till slut en Cylinda FTL56 som jag är otroligt nöjd med :D
Den har 1600 varv centrifugering och suveräna kortprogram samt en ordentlig display som visar återstående tvätt tid, vilket jag saknade på vår "nygamla" Bosch, som gör det enkelt att avgöra om man tex. ska vänta in tvättmaskinen innan man åker.
Dessutom, bäst av allt :-*, så har den en lucka framför öppningen som förutom att reducera ljudnivå'n betydligt gör att man aldrig har ren tvätt på golvet när man flyttar över till torktumlaren.
Som grädde på moset så var den väsentligt billigare än Miele :)

//Christina.
 
Fast med mina 1800 varv i centrifug så torkar tvätten supersnabbt.Återstående tid och PC-kopplingför nya tvättprogram, och skontrumman är bäst.Fick köpa ett demoex av värsta sorten för drygt halva priset.
 
Göran skrev:
Fast med mina 1800 varv i centrifug så torkar tvätten supersnabbt.Återstående tid och PC-kopplingför nya tvättprogram
PC-koppling?? det var en tvättmaskin vi pratade om, eller..... ;)
Fast OK, du har säkert den värsta "värstingmaskinen" av alla ;D men jag behövde bara en bra tvättmaskin, som inte behövde kosta skjortan och det har jag nu, så jag är nöjd :)

//Christina.
 
Köpte i somras ny TM och TT av märket Miele, kan inte bli nöjdare.
Funderade ett tag på att ta deras nya värsting med digitaldisplay men valet blev deras något enklare modeller.

Är mycket nöjd, kort tvätt tid nästan tort när man tar ut det låg ljudnivå.
 
byggimpert skrev:
PC-koppling?? det var en tvättmaskin vi pratade om, eller..... ;)
Fast OK, du har säkert den värsta "värstingmaskinen" av alla ;D men jag behövde bara en bra tvättmaskin, som inte behövde kosta skjortan och det har jag nu, så jag är nöjd :)

//Christina.
Nej tyvärr, såg nu att miele har kommit med en värre!Suck, och min näst vrsta kommer säkert hålla i en herrans massa år, ska dra med den till nya huset
aldrig får man vara nöjd ;) ;D ;D
 
Göran skrev:
Suck, och min näst vrsta kommer säkert hålla i en herrans massa år, ska dra med den till nya huset
aldrig får man vara nöjd

Ähh... strunta i att dra med det "gamla skrället", går ju inte an med "slikt krafs" i nya huset ;D ;D ;)

MVH/Christina.
 
PA skrev:
Den går att köra på natten om man vill. Då sover du ju ändå. Ställ in den så att den lagom är klar till eller efter frukost och så hänger du tvätten innan du åker till jobbet. På det sättet så kommer du egentligen inte att märka av några väntetider. Varken på maskin eller att det torkar.
En av våra kompisar är branchef och han skulle rysa om han såg hur du gör ;) Många bränder uppstår i tvättmaskiner och torktumlare. Så vi följer hans råd och kör aldrig tvättmaskin, tumlare eller diskmaskin på natten... Men var och en avgör givetvis själv ;)
 
Jag trycker ibland in min fördröjning och ser till att maskinen går igån en timme innan vi skall upp och jag tycker det är kanon. Men bränder i tvättmaskiner sker väl oftast i äldre maskiner och kanske inte heller helöt rengjorda filter osv. Eller har jag fel?
 
Mady skrev:
Jag trycker ibland in min fördröjning och ser till att maskinen går igån en timme innan vi skall upp och jag tycker det är kanon. Men bränder i tvättmaskiner sker väl oftast i äldre maskiner och kanske inte heller helöt rengjorda filter osv. Eller har jag fel?
Enligt vår vän brandmannen går man inte säker bara för man har en ny maskin, elkomponenter kan börja brinna... Men jag använder oxå startfördröjningen, kanonbra!
 
::) ::)själv sitter jag bredvid varje elektrisk apparat som är igång och tittar hela tiden, jättejobbigt, exempelvis så har vi elelement i varje rum som går nästan hela tiden.Ska nog ta hit en kompis som är brandman så får han kolla helea tiden för det kan ju börja brinna i elapparater.... ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.