Jag tror att jag behöver ett bord till min handöverfräs; jag snickrar på hobbynivå och gör bara något projekt per år. Håller nu på att färdigställa en garderob och jag ska göra luckorna och tänkte att jag måste ha mer kontroll på min fräsning.

Har hittat två bord i rimlig prisklass på Jula och Klasse som ser ganska olika ut. Vad finns det för kommentarer kring dessa - prismässigt ligger de lika. Jag kommer att fräsa lite kantprofiler och noter.

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=029010

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=42449516

/Peter
 
Jä*'*la skit! Snålheten straffar sig till slut! Fräsen jag har är en Meec som FAKTISKT har funkat alldeles utmärkt till den typ av arbete jag tidigare utfört (kantfräsning på hyllplan, profillister etc..) men leka med ett fräsbord verkar den ju inte vilja. Jag köpte bordet från CO och efter montering så verkar ju fräsen jag har inte passa under bordet. Själva måttet passar perfekt, men skruvanordningen får jag ingen rätsida på. Även om det skulle gå så är Meecens strömbrytare en sådan som flippar tillbaks så fort man släpper den, vilket skulle betyda att jag alltid måste ha en hand under fräsbordet för att hålla in strömknappen - dvs hela skiten är oanvändbar. Antingen lämnar jag tillbaks bordet eller köper ny fräs.
 
Cyanopsis skrev:
Jä*'*la skit! Snålheten straffar sig till slut! Fräsen jag har är en Meec som FAKTISKT har funkat alldeles utmärkt till den typ av arbete jag tidigare utfört (kantfräsning på hyllplan, profillister etc..) men leka med ett fräsbord verkar den ju inte vilja. Jag köpte bordet från CO och efter montering så verkar ju fräsen jag har inte passa under bordet. Själva måttet passar perfekt, men skruvanordningen får jag ingen rätsida på. Även om det skulle gå så är Meecens strömbrytare en sådan som flippar tillbaks så fort man släpper den, vilket skulle betyda att jag alltid måste ha en hand under fräsbordet för att hålla in strömknappen - dvs hela skiten är oanvändbar. Antingen lämnar jag tillbaks bordet eller köper ny fräs.
Om fräsen passar i bordet eller ej har jag ingen susning om, men när det gäller strömbrytaren på fräsen kan du fixera den i påslaget läge med ett buntband, rem, kardborreband eller i värsta fall tejp. Du har ju ändå en brytare på bordet... och tex en rem är enkel att ta loss om du får för dig att montera bort fräsen.
 
De flesta fräsbord jag sett har haft tejp runt strömbrytaren, så det är inget som är särskilt för Meec.
 
tack för tipsen! jag har nu fått fast fräsen under border med hjälp av en manual på nätet för ett helt annat bord (i detta bords manual står det att man ska kolla i fräsens manual för att se hur man monterar fast fräsen - kan ni tänka er?! Inte ett ord om fräsbord fanns att läsa om i Meecs manual). Jag tror att buntband blir lösningen!
 
Skickar Meec med manualer?;)

Har förresten aldrig sett några såna anvisningar förresten.

Hoppas det fungerar i alla fall!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.