Tak skall alltid vara helmatta. Förutom i ett ev kök. Men visst, sjuan är inte så blank, så visst går det. Men kör du med en blankare färg ser det ut som grisen i taket.
 
Nu är det ett kök vi pratar om... Annars har jag fattat den här tråden helt fel. Det är ju lätt hänt att man missuppfattar vissa trådar här eftersom det blir så många olika instick som egentligen borde ha egna trådar.
 
Det rör sig väl om små ytor om det är i en kolonistuga.

Inlägg #11 och #14 kommer från en nystartad tråd med samma rubrik. Jag slog ihop trådarna eftersom de handlar om samma kök (hoppas jag)
 
Redigerat:
Ja, till kök funkar sjuan till tak... Nu är det snurrigt här:confused::eek::D

Inte min mening att snurra till det ytterligare...
 
Jens_H skrev:
Ska du sätta upp samma skåp igen och på samma ställen? Eller kommer det nya skåp som ska sitta på andra ställen? Om det är så att du ska sätta upp nya skåp så tycker jag nog att du ska riva ner det som sitter löst och bredspackla hela rummet. Tar lång tid, men blir nog bäst resultat... Det är väl slutresultatet som du vill åt va?
Nej detta rummet som var kök skall bli toalett (bara för att göra denna tråden ännu mera snurrig) :)
så det blir väl max ett badrumsskåt på väggen...Men kanske löser det med en möbel som står på golvet med inbyggd handfat, spegel och skåp...
En på jobbet sa att han hade sat upp någon sorts glasfiberväv som skulle täcka alla ojämnheter...Kanske detta kan vara en ide om man vill slippa bredspackla? Verkar enklare att få det snyggt för en amatör som jag :)
Någon som har erfarnheter av dessa glasfiberväven?
 
Ja, då är det en återställare som du bör använda dig av. Den täcker jämna ojämnheter. Det du bör göra är att riva ner det mesta av den gamla väven för att det inte ska bli synliga skarvar där väggskåpen har suttit.
 
Jens_H skrev:
Ja, då är det en återställare som du bör använda dig av. Den täcker jämna ojämnheter. Det du bör göra är att riva ner det mesta av den gamla väven för att det inte ska bli synliga skarvar där väggskåpen har suttit.
Hur sätter man upp en återställare? Och finns det olika modeller? Kan man måla direkt på återställaren?
 
och hur är det med skruvhål efter köksskåpen?spacklar man dom eller fyller man hålen med någon sorts fogmassa först?
 
yuphin
Hur stor är kolonistugan, totalyta? Och hur stort är köket!
Kommer den att vara uppvärmd året runt eller används den bara på sommaren????
Jag tror att du får skriva en liten novell här så får du troligen bättre svar :)
 
stugan är 30kvm och används mest på sommaren..håller 5 pluss på vintern pluss 25 pluss när man är där...och det rummet jag precis satt upp Wall Cover på har varit kök men skall bli ett badrum med mulltoa och kanske ett handfat med sommarvatten indraget....hoppas alla missförstånd nu är uppklarade :) tack för alla vänliga tips!
 
om vilken glans som finns och vad det ska vara i ett kökstak! Ge råd om hur den 30 kvm stora kolonistugan som bara ska vara frostfri på vintern ska målas invändigt i stället!

yuphin skrev:
stugan är 30kvm och används mest på sommaren..håller 5 pluss på vintern pluss 25 pluss när man är där...och det rummet jag precis satt upp Wall Cover på har varit kök men skall bli ett badrum med mulltoa och kanske ett handfat med sommarvatten indraget....hoppas alla missförstånd nu är uppklarade :) tack för alla vänliga tips!
Jag har raderat ovidkommande inlägg
 
Redigerat:
Hoppas du fått tillräckligt med svar så att du kan fixa till din kolonistuga yuphin, annars får du starta en ny tråd.

Nu stänger jag den här tråden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.