Hej alla köksproffs:)

Jag är ute efter en rektangulär/kvadratisk/fyrkantig diskho till bra pris.

Jag är på jakt efter en diskho med avrinnigsyta som skall få plats i ett 60cm bänkskåp. Den skall dessutom gå att överlimma.

Har kikat på Blanco osv, men jag tycker att deras priser är sanslöst dyra.

Finns dessa att få tag i till "bra" pris?


Supertacksam för all hjälp jag kan få!

Mvh
Robban
 
Kolla med dom flesta köksleverantörer. Vet att Epoq har men med ett sanslöst pris på ca 6500kr!

MvH Patrick
 
PatrickS,
Tack. Skall kika på Epoqs sida!

Jag har sett några snygga rektangulära för cirka 5-6000kr, vilket jag helt klart kan tänka mig att betala om det är bra prylar. Men vad är det som gör att dessa "no-name-hoar" kostar en tredjedel av exempelvis Blancos hoar?

Är det någon som testat dessa? Berätta gärna vad ni tror, eller vet om dessa!

Exempel på vad jag menar: http://www.blocket.se/vi/19570657.htm?ca=10_s

Är det kass kvalitet på dom "billiga"?:rolleyes:
 
Tack allihop!

lasa7,
Varifrån beställnde ni enkelhon?

wedin,
Hur lång tid tog frakten och vad kostade frakten på ett ungefär?

Mvh
Robban
 
Redigerat:
Svårt att svara på....

Vi har använt vår Smge diskho endast i 2-3 veckor och vi är nöjda men det är kanske väl tidigt att dra några slutsatser ännu. Tror kanske Franke vinner kvalitetsmatchen men det är ju alltid en avvägning mellan pris och hur mycket man vill betala.

Ett tips också om du väljer kvadratisk diskho är att köpa blandare som har dusch/utdragbar pip. Eftersom det är sämre avrinning och hörnen är mkt skarpare så samlas det gärna skit där. Med en dusch är det lättare att hålla hörnen rena tycker jag iaf.

Lasa
 
@Robban Kostade 400 - 500 i frakt och fick leverans samma vecka som firman fick mina pengar. Frakten blir ju lite dyr på bara en vara, köper man även andra grejer som t ex blandare så blir frakt/vara lite billigare. Men, hon i sig var ju rätt odyr.
 
Tack för all hjälp:)

Köpte en Franke PPX 651 idag!

Återkommer med bilder då den kommit och monterats i det nya köket:D

Mvh
Robban
 
B
Du gjorde ett bra val, Franke är en av de absolut bästa på diskbänkar.
Du kommer inte att ångra dej att du la lite pengar på kvalite.
 
Skönt att höra att Franke är ett bra val! Jag återkommer med bilder då köket är monterat.:)

Vill tacka alla som kommit med tips! Uppskattas verkligen:p

Mvh
Robban
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.