Jag blir så avundsjuk på folk som bor i Stockholm och Malmö och andra ställen med bra ställen att köpa massiva trägolv billigt på.

Är det någon som känner till någon fabriksförsäljning eller liknande i Göteborg med omnejd? Borås?
Kungsbacka? Hyssna? Kungälv? Vänersborg?
Upp till 10 mil är helt ok!

/ama
 
Fråga på nätet, en del skickar prover gratis om de inte har lokala återförsäljare.
 
Det är inte proverna som är problemet. Jag försöker hitta någon trägolvstillverkare som har fabriksförsäljning så jag slipper betala en massa till mellanhänder. Letar man på nätet så verkar många firmor vara flockade runt Sthlm, Malmö och norrut.

Det borde ju finnas någon typ av fabriks/lager-försäljning även i Gbg,
men jag har ännu inte hittat ngt vettigt. Har börjat skicka frågor via mail, men tråkigt
nog är byggbranschen överhuvudtaget inte i täten
när det gäller mailanvändning (och _varför_ är det
så få som sätter ut priser, jag blir bara avogt inställd
om jag måste fråga 12 firmor om pris).

I värsta fall blir det väl en tripp till just Malmö eller
Småland, men det finns ju skog (och hamn med
stor import och export av trä) runt Göteborg också
så det _borde_ finnas något.

/ama
 
Tja, för att det skall bli fabriksförsäljning behövs väl någon form av golvfabrik. Precis som du noterat finns det fler träindustrier i Småland och Norrland än på Västkusten.

Kolla med något lokalt snickeri/hyvleri, det är inte så svårt att hyvla lite golvbrädor. Däremot behöver det inte bli billigare för det, eftersom virket är dyrt (om du inte söker furugolv). Kolla också att virket är ordentligt torkat, många slarvar med det och och då får man i bästa fall "bara" bryta upp golvet efter några månader.
 
Köpte 22mm bok i stavar i Kungälv idag. Dessa kom ifrån Varberg.
 
Åhå, intressant!
Vilken affär och vad kostade kalaset?

/ama
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.