L
Bygger ett fd Arkitekthus med Sköna Hus, undrar om någon annan har erfarenheter gällande Arkitekthus. Hitintills fungerar bygget mycket bra tack vare Sköna Hus.
 
Bara att en firma lyckas bli fd. i den konjunktur som vi haft är inget gott tecken.......
 
kolla min kommentar postad igår på inlägget om vem som gör snygga prefabhus (sök på "Arkitekthus"). Kortfattat, slarviga hantverkare som tar dubbelt betalt och byggledare med taskig attityd. Kan tillägga att AH åtminstone försökte leverera bra resultat - de var dåliga med administrationen kring bygget och att hålla allmän koll - men de hade höga ambitioner. Utförandet blev inte perfekt i alla avseenden men det berodde på SH.
 
Sköna hus - som även går under namnet Sköna hus försäljning eller sköna hus entrepenad eller SJM Byggentreprenad och MJS Bygg i Stockholm osv.
Ja detta företaget har många namn.

Detta företaget skulle jag vara väldigt försiktig med att anlita.
Företaget har många historier både ris och ros.

Sköna hus har sålt ett stor antal hus med felaktig konstruktion. När felet uppdagades satte de företaget i konkus, bytte organisationsnr, och fortsätter driva företaget i samma namn "Sköna hus", och med samma styrka. De vill ju utnyttja kundkontakterna och det redan uppbyggda namnet......;)
Däremot tar de inte ansvar för de kunder som står där med felaktigt uppförda hus. Utan kör på som om inget har hänt. Skiter fullständigt i sina gamla kunder.
Samma personal men med annat ägande kommer de runt detta. Visst enligt lagar å regler, men vart är ert ansvar.... det moraliska!! Pinsamt att de kan fortsätta rent moraliskt.
Säljarna skiter i å svara på mail å vägrar ta sitt ansvar.
ANVÄND INTE SKÖNA HUS SOM HUSLEVERANTÖR!
 
L
Hitintills fungerar mitt bygge med Sköna hus mycket bra. Nu har de börjat med finliret inomhus. Jag gör en rapportering längre fram, men jag tror att man kan köpa ett Sköna Hus med gott samvete. Konkurserna kan de nog skylla på Arkitekthus vilket nästan gjorde att det inte blev något hus för mig heller. Det blev det nu tack vare Sköna Hus. Såg att Arkitekthus har dykt upp igen i ny tappning. Varning!
 
Varför varnar du för Arkitekthus, lonfred? Är intresserad av dom, men skulle gärna läsa på om andras dåliga erfarenheter... Har du någon länk?
Vänliga hälsningar
 
L
Nu är huset klart sedan en tid och jag kan varmt rekomendera Sköna Hus och grabbarna på Synvillan AB som skött husbyggandet galant. Slutbesiktningen var en fröjd och besiktningsmanen sa att det var ett ytterst välbyggt hus de få anmärkningar som blev löstes snabbt och problemfritt. Så ska ni köpa hus gör det av Sköna Hus och bygg det med Synvillan AB
 
Roligt att ditt Sköna Hus-hus är klart! Vårt Arkitekthus, uppfört av Sköna Hus, är fortfarande, snart ett och ett halvt år efter byggstarten inte färdigt. Frågan är om det någonsin blir det... Vi är bara en av det stora antal familjer( någon sa 47 stycken?) som råkade illa ut när Arkitekthus och Sköna Hus alla bolag (är det fem eller sju - någon som vet?) började gå i konkurs förra hösten. Helt otroligt att samma personer får fortsätta sälja samma hus under samma namn när de lämnat så många krossade privatekonomier, drömmar och kvaddade bolag efter sig.
 
här kommer min blogg i samma ämne svenskahusgruppen.org
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.