Hejsan!
Kommer att bygga lösvikeshus där snickare kommer att uppföra huset till invändig isolering dvs allt utvändligt klart, sedan ska vi ta vid. Vi kommer att själva dra all el i huset, har givetvis en behörig elektriker som övervakar det hela. Har tillgång till grossistpriser på elmaterial och behöver uppgift om vad det är för kostnad för elmaterial till hus om ca 220-230 kvadrat + pannrum med loft ca 50 kvadrat i botten? Några förslag? Håller på att sammanställa kalkylen och vill inte bara höfta till med något utan frågar forumet om råd!!!
 
kan inte elektrikern som ska övervaka ge dig ett förslag?
 
petersson79 skrev:
kan inte elektrikern som ska övervaka ge dig ett förslag?
Precis, han har väl även sett ritningar kanske ?
 
Mellan 25.000 och 150.000:-, det är omöjligt att svara på om du inte talar om vad förslags installation du är ute efter.

Spottar i taken, belysningsstyrningar, data installationer osv....
 
Har 40k i min kalkyl på enplans 140 kvm. Men då har svärfar egen elfirma.
 
vet inte om det är till så stor hjälp men har för mig att el firmor räknar 700kr m2 för en standard installation material och arbete.
 
Hejsan!
Tackar för svaren, jag var nog ute efter m2 kostnaden eller vad några andra landat på med liknande upplägg som jämförelse. Och det är själva "grunddragningen" av el som jag ville ha, misstänker att jag var för otydlig i min fråga....Jag är inte ute efter exakta tal men banken gillar kalkyler och det är den jag försöker göra. Vi har fått offerter från bla VVS men troligen blir det en annan lösning på VVS-biten där kostnaden inte blir så hög som offerten, men där alternativet går på timmar och vi köper in till grossistpris. Det blir liksom lite svårare att få fram ett slutpris då...!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.