Hej,
Ska isolera en30kvm vind för bostadsändamål. De gamla takstolarna är inte c/c 1200 utan de är lite varierande. Någon som har god erfarenhet av detta? Någon som förordar lösullsentreprenör? Isovers takstolsskivor är för 1200 c/c, men de kommer jag isåfall behöva beskära eftersom takstolarna inte ligger riktigt så. Är det ändå att föredra? Eller ska jag välja masonite och vanliga uniskivor?
Tacksam för svar!
 
30 kvm antar jag är golvytan? Hur stor takyta har du och vilken tjocklek ska du har på isoleringen? 30kvm kan vara i minsta laget för att det ska vara värt att ta dit någon som sprutar det. Men ta in några offerter så får du se om du är beredd att betala för det.
Jag har själv fått in första offerten på mitt tak (150kvm) och det skillde ca 10000 på att göra själv och få det sprutat så det lutar åt sprutat i dagsläget.
 
Vad fick du betala för dit "sprut"?
 
Isolering är inte speciellt dyrt. Om det går så fyll mellan takstolarna, montera en 3 cm sk västkustskiva på takstolarna spika glespanel c/c 30 cm på distanser, så får du möjlighet att dra elrör. En sk bruten köldbrygga och ett kanonjobb är klart
 
ja det blir nog att jag gör det själv med korslagd isolering. 215mm isolering blir det totalt för snedtaket. kanske för lite?
 
Ja det är för lite.. minst 300mm i snetak är ju att rekomendera.
 
Vad vi gärna vill glöma bort när det gäller isolering, och kan ej tjatas för mycket är att isolera väl och gör det med bruten köldbrygga.
 
Isover rekomenderar runt 250-260mm i snedtak
 
niblom skrev:
Vad fick du betala för dit "sprut"?
Att ingen kommenterat det där än tycker jag är lite imponerande :D
 
Det var ju mitt sprut så jag borde väl svara kanske...

Det var bara en offert men priset har jag för mig var 29000 + moms för 400mm på 150kvm.
 
D Dr.SiC skrev:
30 kvm antar jag är golvytan? Hur stor takyta har du och vilken tjocklek ska du har på isoleringen? 30kvm kan vara i minsta laget för att det ska vara värt att ta dit någon som sprutar det. Men ta in några offerter så får du se om du är beredd att betala för det.
Jag har själv fått in första offerten på mitt tak (150kvm) och det skillde ca 10000 på att göra själv och få det sprutat så det lutar åt sprutat i dagsläget.
är du nöjd med låsul ? tackar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.