Hej,

Mattläggarn vill att jag ska kapa ner rören för vatten till tvättställ (badrum med dusch) som kommer upp ur golvet för att lättare trä över mattan, men hur mycket skall vara kvar? Tror att 10 cm räcker, men då jag tittar under diskbänken så går rör-i-rören ca. 50 cm. från golvet. Kollade även på Uponor's hemsida, och där säger de ca. 10 cm från gips vid vägganslutning innan man kaklar. Gäller detta även för golv?:confused:

Han kommer även att sätta väggmatta som går att kakla på i duschen. Det är väl inga hinder mot att sätta denna mattan i hela badrummet? Kollade lite priser på LIP fuktspärrsystem, och mtrl.kostnaden skulle bli lägre (11 kvadrat )om man sätter matta.
 
Redigerat:
10 cm räcker för att du ska kunna komma åt att koppla en övergång,

Använder du mattan som tätskikt, kommer du dessutom undan med att ha kartonggips bakom, och ändå följa branshreglerna,(GVK) om det är av betydelse för dig...
 
TACK FÖR BESKED!
Jag har Humid-board i duschdelen och papp på övriga delen, så då blir det perfekt! Reglerna har ju hunnit ändras flera gånger under de snart 2 år jag hållit på att renovera badrummet men nu hoppas jag bli klar under våren (2009). :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.