Med risk för att verka dryg, men det är helt korkat att att genomföra detta, teflon är giftigt och den metall du skrapar fram är inte den bästa att komma i kontakt med mat, det är en del cancerframkallande ämnen.

Gör dig själv och alla andra en tjänst köp en ny panna, det är inte värt att snåla med.
Vad kostar inte stålborsten att köpa in +en del andra grejer.
Min pappa är helt korkad han hade en panna där teflonet nästan var helt borta, ända sättet var att ge honom en ny panna i julklapp och tvinga han kasta den gamla.
 
Redigerat:
FredrikR skrev:
[länk] kanske kan vara nåt.
Dessutom, säljer dom en wok med teflonbeläggning bör den ju hålla till tänkt ändamål.
Ja det där kan man ju fundera på. När jag krämar på full rulle på induktionsspisen blir det varmt kan jag lova. Läser man t.ex vad Fissler skriver på sin sida så duger teflonet inte till dem temperaturer som jag kör med vid wokning:
"Erfarenheten som Fissler samlat ihop under 160 år har fått dem att inse att det inte finns ett perfekt sätt att steka på - det finns två. För bästa resultat behövs Crispy, en rostfri panna för stekning vid hög temperatur och Protect, en belagd panna för lågtemperaturstekning."

Kollar man vidare på http://www.ewg.org/files/infographic_thermometer.pdf blir man ju inte direkt lugnare av teflon och höga temperaturer...
 
Martin_Blomberg skrev:
Kollar man vidare på [länk] blir man ju inte direkt lugnare av teflon och höga temperaturer...
Idiotisk länk: Det står ju inte ens vilken temperaturskala som avses; Kelvin, Celcius, Farenheit eller Reamur.
 
KnockOnWood skrev:
Idiotisk länk: Det står ju inte ens vilken temperaturskala som avses; Kelvin, Celcius, Farenheit eller Reamur.
Ehh, längst ner till höger på den sidan som länken går till står följande att läsa: "All temperatures are in degrees Fahrenheit."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.