Men det är väl tappvatten också på de fördelarna, det står juh på de vita ringarna närmast fördelarna? Golvvärmenehten sitter ju i ett skåp jämte.
 
Minimum är att montera en läckage indikator som piper om det blir ett läckage. Nackdelen är att du måste byta batteri en gång om året.
 
Gör en "botten" av betong som lutar mot framväggen och borra ett litet hål på den höjd som "betongen" slutar så ser du omedelbart om det börjar läcka. Både billigare och säkrare än nåt elektroniskt larm.
 
Hur gör man botten när det kommer 6 rör underifrån, får göra spår eller nåt som en hand i en gipsskiva och sen fogskumma eller liknande? Andra bra förslag?
 
Man bygger sidor, fogskummar runt alla genomförningar och blandar lite betong som man häller i "formen". Det är ett mycket använt sätt att för att säkerställa sig mot ev fuktskador i nya hus. Om hålet genom "golvet" är mycket stort kan man ju klämma in lite isolering innan man skummar.
 
Bambi skrev:
Hej!

Här borde alltså jag haft ett fördelarskåp då vatten från skyddsröret och läckage rinner rakt ner på golvet i innerväggen bland isolering mm?
Du har Q&E ser jag så du behöver inte oroa dig kan jag säga,dom står pall för mycket!!!!
det ända du kan ha ett öga på där inne är matningen,den har en koppling med fiberpackning,liten tanke miss från wirsbo men annars är det du har bombsäkert.
 
jag har en vanlig gummi matta som fångar upp det vatten som eventuellt skall läcka ut och ett dräneringsrör som mynnar ut ner alla hål är bara selikonade runt så det hållertätt det är ju bara rinnande vatten och inget tryck på det och så är det ju bara det mässta av vattnet som det skall leda ut.
 
Hej!

tack för hjälpen såhär långt, ger en lite hopp :)

Vilken är matningen till fördelarn?
 
Bambi skrev:
Hej!

tack för hjälpen såhär långt, ger en lite hopp :)

Vilken är matningen till fördelarn?
Längst till höger (på bilden) men jag ser nu att det ser ut som om det är en linad vinkel och inte en koppling med packning som jag tidigare skrev.
villket är mycket bättre,säkrare om inte annat.
 
OK, tack för hjälpen!

Det största problemet är att det sitter en likadan fördelare ca 25cm under denna som inte syns på bilden, den kommer man knappt åt att känna på om man sticker ner fingrarna, kan juh vara ett problem om man vill kontrellera.

Mvh :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.