Vi har gjort en större och lite komplicerad tillbyggnad i form av sidobyggnad på ca 38kvm (ganska enkel) och övervåning på 68 kvm (mer komplicerad).

Vi gick från valmat tak till ett mansardtak med 3 kupor i en limträbalkslösning.

Kravet när jag började var att anlita en hyfsad lokal firma runt Södertäljetrakten. Det blev Stockholm Bygg & Vent från Trosa. Kontakten fick jag via BraByggare så det var ingen kontakt jag hade sedan innan.

Jag träffade en 4-5 st i närområdet och gick på maggropskänslan och givetvis ett skriftligt avtal i botten. Bygget har gjorts på löpande räkning med upprättande av byggdagbok med löpande avstämning. Jag hade ingen specificerad budget men en målbild utifrån det nya antalet kvadratmeter.

De har bistått med allt från göra grund, hyra ut ställning samt kontakter med plåtslagare mm.

När jag började procecessen läste jag i detta forum om alla som hade strul vilket göra att man gruvar sig för att börja med ett större projekt.

Nu när man börja se början på slutet så är det skönt att konstatera att det finns bra, ansvarsfulla och prisvärda byggfirmor man kan lita på.

Jag kan verkligen rekommendera dem och är ni intresserade av mer bilder på taklyftet så finns det givetvis.

/Peter
 
  • Husprojekt1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husprojekt2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husprojekt3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husprojekt4.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ser mycket bra ut det där!
skönt att höra att du är nöjd för det är ju som sagt mycket skitsnack om hantverkare att det är dyrt ,struliga osv..
 
Skönt att se att det med löpande räkning fungerade, Vad landade det hela på? Jag har en gissning kring 720 kkr och är lite nyfiken på om jag skattat helt åt kebnekajse eller om det ligger i den trakten,

/Kent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.