trolleberg skrev:
Kanonfint!!

vi står i valet om vi ska renovera vårt gamla hus eller om vi ska riva det och bygga nytt.
det är riktigt dåligt så vi måste riva ut allt ,även golv, och bygga till. Funderar på om det är ekonomiskt eller inte.
hur mycket har erat kostat och hur mycket har ni gjort själva?
Så här med facit i hand skulle vi ha rivit istället för att renoverat. Det enda som är kvar är nog bara tre av ytterväggarna och skorstenen. Vi trodde inte huset var i så dåligt skick som det var, så vi rev ju lite efter hand... Tills slut hade vi rivit "allt". Det hade nog gått betydligt snabbare om vi rivit allt från börjat och byggt nytt!
Vi har i stort sett gjort allt själva förutom vvs, el och badrum. Kring 900 000:- har vi lagt på renovering nu men är ju inte färdiga utvändigt än.

Lycka till med ert projekt, oavsett om det blir renovering eller nybyggnation.
 
aggen skrev:
Hur gjorde ni med grunden, ligger trossbotten kvar? Ska själv ge mig på detta snart.
Hej!
Det är min sambo som är snickaren i familjen (jag är målaren) så jag är lite osäker på vad trossbotten är... Men det var källare under hela gamla huset så gissar att vi inte hade nån trossbotten???!
 
Väldigt snyggt alltihop!!
Vad är det för golv ni har i köket, är det samma som i hallen på nedre plan
 
Riktigt snyggt, bra jobbar... skönt att se att det faktist kan komma att bli bra tillslut, själv funderar man ju om det någonsin kommer bli klart i sin egen stuga.. =)
 
Snyggt, mycket snyggt - men var tog 1800-talet vägen?
 
  • Gilla
Schwen92
  • Laddar…
Total ombyggnation av 1800-tals hus är nog en mer korrekt beskrivning.
 
  • Gilla
Schwen92
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.