Vi rita själva och lämna till arkitekt(pensionerad) som fick in det i dator med konstruktionsritning och allt för 5500:-. Lokal byggfirma bygger nu i lösvirke, slutbesiktning på onsdag, totalpris 1950000:- för 210kvm nyckelfärdigt i ett plan.
Ruggigt snyggt svart hus med exklusiva material, 29cm isolering och jordvärme ingår...sjöläge. Ibland är det fördel att bo en bit ifrån storstan.
 
1950' för 210 m2 ? Det var billigt. Ungefär hälften så mycket som mitt hus kostade att få upp och då är inte tomten medräknad. Jag förstår inte hur ni gör...
 
Vad menar du med "svart hus"? ;)
 
Vi har tagit in offert från ett företag som heter Pearlhouse.
De levererar själva arkitekttjänsten från grunden..Tar hänsyn till vår tomt och våra önskemål och EKONOMI de levererar hussatsen och utrustningslista osv också
vi jämför dem med Fiskarheden, men känner att arkitektbiten är starkare på Pearlhouse...ska få in offert på nyckelfärdigt snart också...försöker luska ut hur vi kan få ner kostnaderna genom att göra en del av jobbet själva
väntar på andra offerter också...så får se hur det blir
 
billy_baver skrev:
Vad menar du med "svart hus"? ;)
Ja det är innefärgen just nu för många arkitektritade hus.
 
lösvirke och en bra snickare som gör det mesta, har egen kontakt med rör,el vent, mm.

Tar lite längre tid, men inga färdiga moduler som inte passar...

Då återstår bara det med att hitta en bra snickare...
 
hej,
Vi försöker hitta ett hus hos de "kända" leverantörerna men stöter pa kruxet att samtliga hus är bygda i ett, tva plan eller 1/2. Vi vill gärna ha ett hus med trapport om 2-3 trappsteg lite var stans i huset. Gärna vid vardagsrum samt sovrum.
Har nagon stött pa sadan hus nagonstans?

Om inte, är detta en ändring som det flesta katalog hus företag kan ga med pa eller maste vi ga via arkitekt?
 
Hej Suus
Vi planerar för nivåskillnader...lite större än tre steg...men det tror jag inte ska vara några problem med mindre skillnader hos Pearlhouse som vi tagit in offert från. Vi kommer göra ngt unikt om vi väljer dem nämligen.
Har hört runt på sidan, och märker att FH inte har så dyra tilllägg för ändringar =) så de står kvar som alt också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.