Hej hoppla !

Har en polare som är i Kina Bejing just nu, är det nån som vet om det är billigt med verktyg typ skruvdragare där ?

Udda fråga kanske men hehe .. tänkte isåfall om han skulle köpa med sig en sjysst skruvdragare .. Panasonic dragaren i testen verkade ju bra.
 
Ja, det kan ju vara intressant. Åker själv till Beijing om några veckor.

Något speciellt att tänka på?
 
Se till att få en användarmanual på engelska :)
 
Garantier? Äkta vara?
 
Som sagt så finns det en uppsjö av kopior av allt möjligt i Kina, Vet dock inte hur det är med verktyg, var inne och dregglade i en affär när jag var där och jag tror inte det var kopior
 
Oj det var en gammal tråd såg jag nu..
Men om någon kollar så är ett hett tips att köpa på sig Bosch prylar i Kina och då speciellt i Beijing eftersom de tillverkas där. Och gå till speciella verktygs gator med mindre butiker där man kan försöka få 'kinesiska' priser..
Jag erbjöds en blå 12 dragare för ca 300 kr, men det var med kinesiska bekanta.
 
j_pod skrev:
Oj det var en gammal tråd såg jag nu..
Men om någon kollar så är ett hett tips att köpa på sig Bosch prylar i Kina och då speciellt i Beijing eftersom de tillverkas där. Och gå till speciella verktygs gator med mindre butiker där man kan försöka få 'kinesiska' priser..
Jag erbjöds en blå 12 dragare för ca 300 kr, men det var med kinesiska bekanta.
På flertalet av mina blå Boschar står det Schweiz, och en av dem har skruvats ihop i Taiwan. Det finns även blåingar från Malaysia. Jag har aldrig sett en från Kina. På de få (hittade 6 st i en hast) gröna Boschar jag har dyker heller inte Kina upp på skylten, bara Schweiz, Tyskland och Ungern.

Jag vill med detta inte utesluta att någon modell tillverkas i Kina, men jag har i varje fall aldrig stött på det.

Helt säker på att dragaren var äkta? ;)
 
Mikael_L
Annars, tänk att få köpa en Best tool, fast med det riktiga kinesiska namnet på !

WOW, vilken showstopper. :D
 
hehe, jepp hyfsat säker. var på jobb själv och hela fabriken var utrustad med dessa verktyg. Men som alltid med kina - man kan inte vara riktigt säker på något utan att någon definitit försöker lura dig : )
 
WOW den OF1010 kopian var cool, kanske skulle slå till på en sån istället.
 
Varit i Shanghai och letat verktyg... Kan säga att det är bättre att köpa på Biltema..
Tyckte inte att det var billigare. Shoppa i UK istället isf. Men hittar du ett bra ställe i Peking så säg till! Köpt billig taiwanesk Gänglås (243) samt krympslang och annat småkrafs.
mvh Thomas
 
B&Q är ett byggvaruhus som finns på flera ställen runt om i Beijing (oftast i stora korsningar längs 4 och 5 ringvägen). De har bl.a. DeWalt, Hitachi och Bosch och ganska bra priser. Sist jag var där var för ca ett år sen och priserna då var runt 60-70% av svenska priser (uppskattning då modellbeteckningar ofta inte är exakt samma som finns här hemma). Jag var bl.a. sugen på att köpa en kap/gersåg som hette DW703, utan gejder funktion (de hade ingen med gejder av nåt märke), men bestämde mig istället för att köpa en 707 här hemma. Priset på DW703 i Kina var då ca 17-1800kr. Kommer även ihåg att jag kollade på en liten Bosch Ixo skruvdragare. Den kostade då 400kr här hemma och 270kr där. Det slutade till sist med att jag köpte en Dewalt slipmaskin och vinkelslip som jag har varit nöjda med än så länge. Kollegan köpte en stor Bosch slagborrmaskin och jag tror han blev nöjd också.

Jag såg även reklamskyltar för Leroy Merlin som är ett byggvaruhus som jag besökt i Polen men jag lyckades tyvärr aldrig hitta varuhuset, jag misstänker att de inte hade öppnat än utan gjorde reklam för ett kommande varuhus. (Det kan vara besvärligt i Kina om man inte kan språket :) )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.