Vad brukar en sådan gå på för ett hus på ca. 120-130kvm? Om man gör det svart (nej det skulle jag ALDRIG göra men OM! ;D ) hur mycket skulle det kosta då tro?
 
Hej!
Ungefär 30 kr/kvm + moms (eller ej ;) ) låg de billigaste jag kunde hitta på.

Väl investerade pengar tycker jag!! ;D
 
Fördelen med att inte göra det "svart" är att du kan hänvisa köparna till städfirman om de har några klagomål.

När vi sålde vårt förra hus så ville köparna så himla gärna(läs ringde dagligen och frågade i all "vänlighet" hur långt vi hunnit, dvs.tjatade) flytta in två veckor före tillträdesdag, iom. att vi då skulle flytta in i vårt nybygge som inte var riktigt färdigt och jag inte var pigg på att stressa ännu mer, än vi redan gjorde så erbjöd de sig att städa själva bara vi lämnade huset 2 v. tidigare än ö-kommet, till slut gick jag med på detta för att vara snäll (trodde jag) dock propsade jag på att hyra in en städfirma som jag själv betalade (mamma har ju lärt en att aldrig lämna smuts efter sig ;) ::)) så när jag vilt stressad till slut hade inspekterat städfirmans arbete och tyckte det var kanonbra utfört så vad tror ni f-nskapen gjorde, ja.......... de ringde omedelbart och begärde nummer till städfirman och hade sen dit dem två gånger, ena gången hade de hittat ett hårstrå i ett avlopp(som var skurat) och andra gången ville de att dom skulle lyfta ut varmvattenberedaren för att kunna kolla ifall det skulle finnas nåt damm där ::) >:( :p
Så vill man drömma mardrömmar så ska man börja fundera på hur det hade blivit om vi hade lämnat huset enligt deras förslag dvs. ostädat :p

Ja.... vad är sensmoralen, jo..... tack gode för att man tog dit en firma med kvitto och garantier, att aldrig mer lita på en len trut samt att en del människor är helt otroligt konstiga ::).

//Christina.
 
Mellan 3000 och 5000 om du vill ha kliniskt - vitt!
 
Vi betalade 2.500 kr + moms för en lägenhet på 60 kvm.
 
Hemmakatten
Flyttstädning utförd av städfirma är guld värt!! ;D

Har precis flyttat från vårt hus. Vi flyttade själva, hade hyrt släpvagn, tog flera dagar, var helt slut efteråt. (Kommer ALDRIG att flytta själva igen. Undrar vad flytt kostar o vad som ingår, men det startar jag en ny tråd om.)

Att efter en flytt sedan åka tillbaka o städa, fy vad hemskt! Man ska också komma ihåg att en flyttstädning är en MYCKET noggrannare städning än vanligt. I radhuset vi hyrt nu var det inte bra städat. De förra hyresgästerna hade städat själva och det var inte kul att börja med att städa badrum och kök... >:(

För att knyta an till din fråga om pris. I vårt fall ingick flyttstädningen i mäklararvodet så vet inte exakt vad just den firman kostade. Men jag har fått flera offerter från andra städfirmor (de läser tydligen husannonserna o skickar ut brev till hussäljarna). Den som var billigast ville ha 5.975 kronor inklusive moms. De hade också en specifikation på exakt vad de städade och det verkade mycket bra. Vårt hus är 240kvm och har 34 fönster varav 30 fönster är öppningsbara 2-glasfönster med en 10mm tjock innerruta (dvs. man måste vara två som tvättar de största fönstren). Räknar man om priset per kvm så blir det 25:- kvm.

Städfirman som städade hos oss ägnade 30 mantimmar åt städningen! Och de är proffs, för mig hade det tagit betydligt längre!! ::) Ryser när jag tänker på att ägna en hel arbetsvecka åt att städa ett hus man flyttat ut från....

Värt varenda krona att få städat av andra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.