Troligen (det går inte att avgöra om den enkelt kan haka av från väggfästet på bilden) inte sämre än de som säljs hos TV-handlarna.
Det märks tydligt att det är här elektronikbranschen tar igen de dåliga marginalerna de har på apparaterna. Tillverkningskostnaden på väggfästen är inte många kronor.
För att inte tala om rengöringssatserna de försöker lura på oss (150 kr för en trasa med rengörningsvätska).
 
Precis, tycker biltemas verkar mer stabil än många andra med sina 100 inställnings möjligheter som bara riskerar konstruktionens hållfasthet.
Rejäl platta och rejäl upphängning.

Men sen blir man ju tveksam med tanke på att den är såpass billig, nåt måste de ha snålat in på. Den skall ju ändå hålla upp +40kg (platt-tv med några år på nacken) i några år och man vill ju inte att det skall bli som Biltemas takboxar.

Någon som har sin Tv uppsatt med denna?
 
Både min 42:a och 32:a uppsatt med Biltemas. jätte nöjd. speciellt med priset :)
32:a sitter i köket med biltemas supertunna fäste art nr 24-709. sitter fin fin
 
Jag har också Biltemas väggfäste. Funkar hur bra som helst. Det är ju inte raketforskning det handlar om utan lite bockad metall. Enligt min mening så är det fantastiskt ocker på de "fina" märkena. Bara det att man rekomenderar att på en trävägg sätta upp en tio kg tv med sex(!) franska talar ju ett eget språk...

Mvh.
 
Många verkar nöjda med både biltemas och Classes fäste. Ett annat tips om man ska ha tvn utan vinkel etc det är att köpa ett par skenor från elfa och fästa TVn med detta system. Det blir väldigt tajt mot väggen.
 
Japp, jag kör med Elfa-lösningen och 25kg tv som hängt där i 3år, skruvad i glespanelen bakom gipset med 4 vanliga 6*50 skruvar med försänkt skalle.
Men jag tycker att Biltemas är enligt den principen, istället för väggskenan har biltema en platta på väggen och sedan två hängare.
 
Jag har köpt ett par elfaskenor för att hänga upp min TV. Problemet är bara att scart-kontakten sticker ut för mycket, drygt en centimeter för mycket. Vill inte lägga så många brickor emellan utan undrar om det finns scart-kontakter som inte bygger så mycket?
 
Underbart, tack så mycket!
 
Kar köpt nämnt väggfäste från Biltema.
Mina erfarenheter hittills är väldigt bra, det är ett bra pris och det är oerhört smidigt att montera upp på väggen.

Dock så hänger ju tvn på skenan som det är idag, jag kan skjuta den fram och tillbaks.
Det jag undrar är hur man gör för att låsa fast den?

Det vore synd om ngn råkar springa in i sidan och skicka ner tvn i golvet =)
 
savio skrev:
Det jag undrar är hur man gör för att låsa fast den?
Kan minnas mycket fel (inte så ofta man tittar bakom teven), men har inte Biltema fästet en möjlighet att låsa fast teven med hänglås mot själva väggfästet?

Minnet är bra men kort... :S
 
gadu^ skrev:
Kan minnas mycket fel (inte så ofta man tittar bakom teven), men har inte Biltema fästet en möjlighet att låsa fast teven med hänglås mot själva väggfästet?

Minnet är bra men kort... :S
Hmm, hur skulle man fästa det.

Såg förresten att jag har den nyare modellen av Biltemas väggfäste.
Ser ut såhär:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=158184
 
Aha... den modellen har inte jag...
 
Å andra sidan så finns det piggar längst ut på skenorna så det är nog ingen risk direkt att tvn kanar ut hela vägen :p

Dock så kanske man skulle sätta ngt i vägen så att den håller sig på plats centrerad mot mitten, en klädnypa på varje sida eller ngt :O
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.